اگر کمی سررشته در زمینه شبکه های اجتماعی داشته باشیم، با یک چرخ زدن کوتاه در آنها بلاگرهای زیادی به چشممان می خورد که هر کدام در زمینه ای خاص مشغول به فعالیت هستند. بلاگرها کار پر مشغله ای دارند و هرچه زمان می گذرد، سرشان شلوغ تر می شود؛ اما کاری بسیار جذاب دارند. این افراد در ازای پولی که می گیرند در زمینه خودشان فعالیت می کنند یا محصولی را تبلیغ می کنند. در این مطلب می خواهیم به شما آموزش دهیم که چطور یک بلاگر سفر موفق شوید؟
بلاگر سفر شدن یکی از جالب ترین تجربه هایی است که در طول عمرتان می توانید داشته باشید. این شغل را برای افرادی توصیه می کنیم که به خانه و شهر خودشان وابسته نیستند. وقتی بلاگر سفر شوید، به شما پول می دهند تا به جایی سفر کنید. چی بهتر از این که همه جای دنیارا ببینید، پول هم بگیرید؟
در نگاه اول این شغل جذابیت های زیادی دارد و ممکن است افراد زیادی را به خود جذب کند؛ اما به این راحتی ها هم نیست. بلاگر سفر شدن کاری وقت گیر است و تنها مطلب گذاشتن در وب سایت یا شبکه های اجتماعی تان شما را پولدار و بلاگر معروفی نمی کند. انجام این کار پشتکار زیادی می خواهد. با وجود خستگی هایی که دارد، آینده شیرینی چشم انتظارتان است.
شما باید با این دید وارد این کار شوید که حداقل یک سال اول، بازخورد بسیار کمی دریافت می کنید. در ابتدای کار نباید به بلاگرهای مشهور دیگر فکر کنید و خود را با آنان مقایسه کنید. تنها باید این را سرلوحه کارتان قرار دهید که قرار است بهتر از هر بلاگر دیگری عملی کنید. در ادامه فعالیت هایی را معرفی کرده ایم که هر بلاگر سفری انجام می دهد. شما هم اگر می خواهید موفق شوید، حتما این موارد را در برنامه تان قرار دهید:
هر بلاگری مطالعه را اولویت یک خود می داند. مطالعه به شما برای بهبود مهارت هایتان کمک می کند. فرقی نمی کند که چه چیزی مطالعه می کنید و یا موضوع کتاب ربطی به سفر کردن ندارد، همه چیز بخوانید. پیشنهاد می کنیم بیشتر در زمینه های بازایابی، فروش، رشد شخصی، نویسندگی، استراتژی و … مطالعه کنید. بلاگر سفر شدن هم مانند هر شغل دیگری نیاز به یادگیری مستمر دارد. باید دائما تلاش کنید، از روز قبلی تان بهتر باشید و بیشتر بدانید. اگر شما این کار را نکنید، رقیبانتان می کنند!
این سه مورد یکی از کارهایی است که هر بلاگر سفری آن را به مقدار بسیار زیاد انجام می دهد؛ در واقع کار شما به سفر کردن، خواندن و نوشتن گره خورده است. تا زمانی که سفر نکنید، تجربه ها را خودتان لمس نکنید، نمی توانید سفر نویس موفقی شوید. اگر زیاد ننویسید و مهارت های نوشتاری تان را به خوبی تقویت نکنید، نمی توانید آن چیزی را که تجربه کرده اید با مخاطبتان به خوبی به اشتراک بگذارید. در آخر هم بدون آنکه اطلاعاتی در ذهنتان باشد، نمی تواند ایده برای نوشتن پیدا کنید. کتاب خواندن قدرت تخیل شما را بالا می برد و سبب می شود ایده ها در فکرتان نقش ببندند. پس این سه کار مهم ترین فعالیت های هرروز شما است.
سعی کنید نوشته ها و آن چیزی که با مخاطب به اشتراک می گذارید، متفاوت باشد. اگر تنها بخواهید آن چیزی را که دیده اید توصیف کنید، مخاطبتان این اطلاعات را در بسیاری از وب سایت های دیگر هم می تواند پیدا کنند. در بیان داستان های سفرتان خلاق باشید. اگر دیگران موضوعی را جدی بیان می کنند، شما خنده دار توصیف کنید. اگر پیچیده بیان می کنند، شما ساده و روان توضیح دهید. اگر همه از خوبیای چیزی می گویند، شما مشکلات آن را بررسی کنید. متفاوت و منحصر یه فرد بودن مردم را ترغیب می کند تا شما را دنبال کنند و مطالبی متفاوت را بخوانند.
برای موفقیت در جذب مردم، حتما باید بازار هدفتان را به خوبی بشناسید. باید بدانید چه کسانی با چه ویژگی هایی بلاگر های سفر را دنبال می کنند و متناسب با خواسته آنان بنویسید. همچنین در انجام کارتان صبوری به خرج دهید؛ نا امید نشوید و قوی به راهتان ادامه دهید.
از هزینه کردن بر روی کارتان نترسید. سعی کنید از همان ابتدا بهترین را ارائه دهید. این باور غلط را که می گوید، هزینه در ابتدای راه اشتباه است را فراموش کنید. فرقی نمی کند که در یک وب سایت یا شبکه های اجتماعی تجربه هایتان را منتشر می کنید. در هر صورت در هر بستری برای آن هزینه کنید، این کار سرمایه گذاری است و از دست دادن پول نیست.