حس خوب زندگی

حس خوب هدیه میدهم

حس خوب زندگی

حس خوب هدیه میدهم

عجیب‌ترین جاذبه‌های طبیعی دنیا که شاید باور نکنید وجود دارند

درختان اوکالیپتوس رنگین‌کمان - عجیب‌ترین جاذبه‌های طبیعی دنیا

طبیعتِ زیبا و عجیب‌وغریب زمین در بسیاری از مناطق جغرافیایی جهان ما را شگفت‌زده می‌کند. پدیده‌هایی در این کره خاکی وجود دارند که باور وجودشان تقریبا ناممکن است. شاید اگر بار اول بشنویم که این عجایب روی زمین وجود دارند استدلال عقلی به ما اجازه ندهد که وجودشان را باور کنیم. در این مطلب از چطور، قرار است به‌سراغ سرزمین‌های عجیب‌وغریبی برویم که برای بسیاری از افراد هنوز ناشناخته باقی مانده‌اند. خواندن این مقاله قوه تخیلتان را حسابی به تکاپو می‌اندازد؛ اما باید باور کنید هیچ‌کدام از این جاذبه‌ها تخیلی نیستند و همگی روی زمین جا خوش کرده‌اند.

۱. آبشار خون در قطب جنوب

در قسمتی از نواحی شرقی قطب جنوب، آبشاری سرخ‌رنگ جریان دارد که همچون جوی خون به‌روی سفیدی یخچال‌های این منطقه جلوه می‌کند. نخستین بار در سال ۱۹۱۱، زمین‌شناسی به‌نام «گریفت تیلور»، به وجود این آبشار خون پی برد. او معتقد بود این رنگ به‌دلیل وجود جلبک‌ها در آب است، اما این نظریه هرگز تأیید نشد.

آبشار خون در قطب - عجیب‌ترین جاذبه‌های طبیعی دنیا

دلیل پیدایش این جریان قرمزرنگ تا سال‌ها با فرضیه‌های متعددی روبه‌رو بود تا اینکه رمزوراز آن را محققان دانشگاه آلاسکا فربنکس کشف کردند. طبق این تحقیقات، مشخص شد این رنگ قرمز به‌دلیل وجود آهن اکسیدشده در آب شور است. در واقع، وقتی آب شورِ حاوی آهن با اکسیژن واکنش می‌دهد، اکسید آهن تولید می‌شود و در نتیجه، سرخی اکسید آهن این آبشار را به آبشار خون تبدیل می‌کند.

۲. اکالیپتوس رنگین‌کمان

اوکالیپتوس رنگین‌کمان - عجیب‌ترین جاذبه‌های طبیعی دنیا

این گیاه تمام تصورتان از شمایل کلیشه‌ای درختان را بر هم می‌زند. تنه این درختِ بلند متفاوت با سایر درختان است و به‌دلیل رنگارنگ‌بودنش، با نام «اکالیپتوس رنگین‌کمان» شناخته می‌شود. خاک نیم‌کره شمالی زمین میزبان این گونه‌های عجیب‌وغریب گیاهی است و گینه‌نو، اندونزی و جزیره میندانائو در فیلیپین سرزمین‌هایی‌اند که در بخشی از جغرافیای آنها این گونۀ گیاهی رشد می‌کنند. پوست تنه درخت اکالیپتوس رنگین‌کمان رنگ‌هایی منحصربه‌فرد دارد و شما می‌توانید تناژهای آبی، بنفش، نارنجی و خرمایی را روی آن ببینید. این درختان به سبکی خاص از نقاشی شباهت دارند که در آن، نقاش برای ترسیم تنه درخت، به‌جای استفاده از رنگ قهوه‌ای، قلم‌موی خود را به رنگ‌های سبز، خرمایی، آبی، نارنجی و بنفش آغشته کرده است.

اکالیپتوس رنگین‌کمان به‌طور طبیعی در جنگل‌های گرمسیری و پرباران یافت می‌شود. البته در حال حاضر این درخت در مزارع سایر مناطق جهان نیز کشت می‌شود. دلیل رنگارنگ‌بودن تنه اکالیپتوس ریختن سالیانۀ پوست قدیمی و ظاهرشدن پوست جدید روی آن است. پوست درخت به‌مرور زمان تغییر رنگ می‌دهد که در نهایت شاهد تنه‌ای چندرنگ خواهید بود.

۳. صخره‌های مواج آریزونا

صخره‌های مواج آریزونا - عجیب‌ترین جاذبه‌های طبیعی دنیا

یکی دیگر از عجیب‌ترین و باورنکردنی‌ترین جاذبه‌های جهان در آمریکا و در آریزونا واقع شده است. در منطقه بیابانی آریزونا، با اقیانوسی بزرگ از صخره‌های منحنی روبه‌رو خواهید شد که موجی تماشایی دارند و شبیه نقاشی‌های دالی، شما را بین مرز واقعیت و رؤیا معلق نگه می‌دارند. قدمت این سرزمین مواج با دوران ژوراسیک برابری می‌کند و باد و باران و سیل‌های عظیم در طراحی امواج آن تأثیر شگرفی داشته‌اند. این صخره‌های مواج در طول زمان از ماسه‌سنگ تشکیل شده‌اند و خطوط منحنی و رنگارنگ در سطح آن پدیدار شده است. این منطقه یکی از بهترین گزینه‌ها برای خلق عکس‌های خارق‌العاده و خاص است.

۴. سواحل پرستاره در مالدیو

ساحل درخشان در مالدیو - عجیب‌ترین جاذبه‌های طبیعی دنیا

در مالدیو جزیره‌ای به‌نام وادهو وجود دارد که آسمان پرستاره شب را با هر موج به ساحل می‌رساند و این‌گونه به نظر می‌رسد که آب اقیانوس در حاشیه ساحل نور ستاره‌ها را منعکس می‌کند؛ اما جواهرات آبی و درخشان این ساحل رؤیایی موجودات بسیار کوچکی با ‌نام فیتوپلانکتون‌اند که از تجمع آنها نور درخشان آبی نئونی ساطع می‌شود. به همین دلیل، جزیره وادهو در مالدیو با عنوان «دریای ستارگان» نیز شناخته می‌شود و می‌توان آن را تکه‌ای جامانده از بهشت روی زمین دانست؛ بهشتی که بهترین گزینه برای سفرهای رمانتیک و عاشقانه محسوب می‌شود و هنگام قدم‌زدن در حاشیه ساحل، مشتی ستاره ردپای شما را نشانه‌گذاری می‌کنند. ناگفته نماند که ساحل درخشان و آبیِ جزیره هنگام در شب نمونه‌ای از این بهشت رؤیایی در ایران خودمان است.

۵. ستون‌های درخشان در مسکو

ستون‌های درخشان در مسکو - عجیب‌ترین جاذبه‌های طبیعی دنیا

یکی از عجیب‌ترین و زیباترین پدیده‌های جهان در آسمان مسکو رخ می‌دهد. وقتی به آسمان نگاه می‌کنید، ستون‌هایی نورانی خواهید دید که به نظر می‌رسد از منابع نور لیزری کاشته‌شده به روی زمین به‌ وجود آمده‌اند؛ اما این ستون‌های درخشان و ظریف حاصل انعکاس نور از سطح کریستال‌های ذرات یخ در جو یا ابرهای نزدیک به سطح زمین هستند. نور منعکس‌شده از سطح یخ‌ها، علاوه بر نور ماه و خورشید، می‌تواند از جنس نور چراغ‌های خیابان نیز باشد؛ بنابراین، بر اثر سرمای هوا و با تشکیل ذرات کریستالی در جو، آسمان مسکو با این ستون‌های درخشان آذین‌بندی می‌شود و یکی از خاص‌ترین پدیده‌های جهان را به نمایش می‌گذارد.

۶. بزرگ‌ترین آینه جهان در بولیوی

بزرگ‌ترین دریاچه نمک آینه‌ای جهان در بولیوی - عجیب‌ترین جاذبه‌های طبیعی دنیا

اگر می‌خواهید بزرگ‌ترین آینه جهان و صیقلی‌ترین منطقه روی زمین را تماشا کنید، باید به بولیوی سفر کنید. در دریاچه نمک بولیوی با نام «سالار» آبی وجود ندارد، اما در هنگام بارش باران، سطح باریکی از آب نمکزار صاف و یکدست این منطقه را می‌پوشاند و انعکاسی تماشایی از آسمان را روی زمین نمایش می‌دهد. در این نقطه از جهان، زمین و آسمان هم‌مرز می‌شوند و با هم‌دستی بارش باران و کریستال‌های نمکی، بزرگ‌ترین آینه جهان با وسعتی بیش از ۱۰ کیلومتر مربع شکل خواهد گرفت. میزان ظرافت و قرینگی انعکاس این آینه به حدی است که برای تنظیم ماهواره‌های جهان، به این دریاچه سفر می‌کنند.

دریاچه نمک حوض سلطان در قم یکی از دریاچه‌های آینه‌ای در جهان است که همچون دریاچه بولیوی، انعکاسی صیقلی و زیبا را به نمایش می‌گذارد.

۷. سنوت، چشمه‌ای خارق‌العاده در مکزیک

چشمه‌هایی زیرزمینی سنوت در مکزیک - عجیب‌ترین جاذبه‌های طبیعی دنیا

در مکزیک چشمه‌هایی زیرزمینی وجود دارند که با نام «سنوت» شناخته می‌شوند. این گودال‌های عمیق و طبیعی حاصل ریزش سنگ‌های آهکی‌اند‌ که پدیدۀ شگفت‌انگیزی هستند. شبه‌جزیره «یوکاتان» در مکزیک با چشمه‌های سنوت پر شده است و در حدود ۷ هزار تا از این گودال‌های طبیعی و زیبا در این منطقه یافت می‌شود. این حفره‌های عظیم و شگفت‌انگیز با آب پر شده‌اند و طبق رسم‌ورسوم قوم مایا، این گودال‌های بزرگِ آبی قربانگاه بوده‌اند. مایاها معتقد بودند با ریزش این غارهای آهکی، دروازه ورود دنیای زندگان به جهان مردگان گشوده می‌شود. سنوت در اعتقاد مایا بسیار محترم و مقدس بوده‌ است؛ زیرا علاوه بر اعتقاد به مدخل‌بودن این گودال‌ها به جهان مردگان، سنوت‌ها در زمان خشک‌سالی منبع تأمین آب برای این قوم بوده‌اند.

۸. صاعقه در آتش‌فشان

طوفان کثیف - عجیب‌ترین جاذبه‌های طبیعی دنیا

رعدوبرق آتش‌فشانی یا طوفان کثیف پدیده‌ای منحصربه‌فرد در جهان است که بر اثر برخورد صاعقه با مذاب و خاکستر خارج‌شده از آتش‌فشان رخ می‌دهد که عظمتش بسیار چشمگیر است. در زمان طوفانی‌شدن هوا و ایجاد رعدوبرق، ذرات یخ با قطعات سنگ و خاکستر خارج‌شده از آتش‌فشان برخورد می‌کنند و بار الکتریکی تولید می‌شود. آب آزادشده از فوران‌های آتش‌فشانی سبب قدرت‌گرفتن رعدوبرق و عظمت بیشتر این پدیده می‌شوند.

۹. اشباحی که درخت‌اند

درختان اشباح تار بسته در پاکستان - عجیب‌ترین جاذبه‌های طبیعی دنیا

این بار باید به پاکستان برویم تا یکی از عجیب‌ترین پدیده‌های طبیعت را تماشا کنیم. بر اثر جاری‌شدن سیل در یکی از مناطق پاکستان عنکبوت‌ها برای نجات جانشان به درختان پناه می‌برند و تمام شاخ و برگ آنها را با تارهای خود می‌پوشانند. تاربندیِ میلیون‌ها عنکبوت این درختان را به داخل غشایی مه‌آلود فرو می‌برد و به همین دلیل ظاهر این درختان شبیه اشباح می‌شود. به‌دلیل مدت‌زمان طولانی عقب‌نشینی آب، این پیله ابریشمی روی شاخ و برگ درختان جا خوش می‌کند و شاهد منظره‌ای خاص و تماشایی خواهیم بود.

۱۰. جنگلی پنهان در زیر آب

دریاچه کیندی قزاقستان - عجیب‌ترین جاذبه‌های طبیعی دنیا

در قزاقستان دریاچه‌ای تماشایی با رنگ آبیِ متمایزی وجود دارد که گفته می‌شود جنگلی در زیر آن پنهان شده است. این دریاچه «کیندی» نام دارد و حاصل زلزله‌ای است که در سال ۱۹۱۱ در این منطقه رخ داده است. این زلزله سبب شده پوشش جنگلی در بخشی از کوه‌های تین‌شان که در ۱۲۹کیلومتری شهر آلماتی واقع شده است به درون دریاچه کیندی با وسعت ۴۰۰ متر مربع فرو برود؛ بنابراین با لغزش سنگ‌های عظیم آهکی و بلعیده‌شدۀ جنگل به درون دره و همچنین بارش باران‌ در طولانی‌مدت، درختان این جنگل به درون آب فرو رفته‌اند و در نهایت، دریاچه‌ای متولد شده که درون آب‌های آن جنگلی وسیع پنهان شده است و تنه بسیاری از درختان آن از آب بیرون زده است.

علاوه بر ستون تنه درختان بیرون‌زده از آب، خوش‌رنگی این دریاچه نیز آن را منحصربه‌فرد کرده است و آبیِ متمایزی سطح آن را پوشانده است. این رنگ در اثر رسوبات آهکی به وجود آمده است.

در استان مازندران ایران و در ۵۰کیلومتری شرق شهر نوشهر نیز مشابه این دریاچه وجود دارد که با نام «دریاچه ارواح» یا «ممرز» شناخته می‌شود. درون دریاچه ممرز درختانی با تنه‌های شکسته سر از آب بیرون آورده‌اند و سطح این دریاچه را مرموز و زیبا جلوه می‌دهند.

سخن آخر

جهان ما و سیاره‌ای که در آن ساکن شده‌ایم پر از شگفتی است و در هر گوشه‌اش پدیده‌ای برای برانگیزی حس کنجکاوی ما وجود دارد؛ پدیده‌هایی که باورکردنی نیستند و قانون کلیشه‌ای تصورات ما را بر هم می‌زنند. بدون شک آشنایی با این پدیده‌ها و دانستن درمورد پیدایش آنها جذاب و شیرین خواهد بود.

در این مطلب از چطور به چند مورد از این پدیده‌ها اشاره داشتیم که مختصری از سیاره عجیبمان بودند. به‌نظر شما کدام‌یک از دیگر پدیده‌های زمین نیز منحصربه‌فردند؟ این پدیده‌ها از جاذبه‌های کدام شهرها و کشورهای دنیا هستند؟


اینفلوئنسر سفر و گردشگری برتر ایرانی

اینفلوئنسرها افرادی هستند که بخش‌هایی از زندگی و فعالیت‌های روزانه خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته و از این راه درآمد خوبی کسب می‌کنند. این افراد برای اینفلوئنسر شدن، موضوعات مختلفی را انتخاب می‌کنند و در همان زمینه نیز به تولید محتوا می‌پردازند. اینفلوئنسرهای سفر و گردشگری یا توریسم بلاگرها افرادی هستند که در زمینه گردشگری فعالیت داشته و اطلاعاتی را در مورد مقاصدی که به آن سفر می‌کنند، در اختیار مخاطبانشان قرار می‌دهند. توریسم بلاگری این روزها به یکی از محبوب‌ترین مشاغل تبدیل شده و در بین ایرانیان نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم 15 اینفلوئنسر سفر و گردشگری برتر ایرانی را به شما عزیزان معرفی کنیم. اگر به سفر و گردشگری علاقه‎‌مندید این مقاله را تا انتها دنبال نمایید.

اینفلوئنسر سفر و گردشگری کیست؟

این روزها در شبکه‌های اجتماعی مختلف، به خصوص اینستاگرام، افرادی را می‌بینیم که تصاویری از زندگی روزانه و فعالیت‌هایشان را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. به این افراد که مخاطبان بسیاری نیز دارند، اینفلوئنسر گفته می‌شود. اینفلوئنسرها در زمینه‌های مختلف مانند مد و فشن، آرایش و زیبایی، غذا و آشپزی، سبک زندگی، طنز و سرگرمی و ... فعالیت می‌کنند و در زمینه فعالیتشان به تولید محتوا می‌پردازند.
اینفلوئنسر سفر یا توریسم بلاگر، دسته‌ای از بلاگرها هستند که گردشگری و سفر را برای فعالیت‌هایشان انتخاب کرده‌اند. این افراد زیاد سفر می‌کنند و به هرکجا که می‌روند، اطلاعاتی را در مورد مقصد موردنظر در اختیار مخاطبانشان قرار می‌دهند. اینفلوئنسرهای سفر در مورد جاذبه‌های گردشگری، رستوران‌ها، غذاها، هتل‌ها، فرهنگ بومی، نوع پوشش، آداب و رسوم و هر آن‌چه که دیدن و شنیدن آن برای سایر افراد جذاب باشد، صحبت می‌کنند و تصاویر زیبایی را نیز به اشتراک می‌گذارند. آن‌ها از این طریق مقاصد گردشگری دنیا را به دیگران معرفی کرده و سایر افراد را تشویق به سفر می‌کنند.
اگر شما نیز به گردشگری علاقه‌مندید و زیاد سفر می‌کنید، می‌توانید یک اینفلوئنسر سفر باشید و نقاط گردشگری کشورتان را به دیگر مردم جهان نیز معرفی کنید. برای شروع این کار پیشنهاد می‌کنیم ابتدا برترین اینفلوئنسر سفر ایرانی را بشناسید و مطالب و نوشته‌هایشان را موردبررسی قرار دهید.

هدی رستمی

هدی رستمی، یکی از معروف‌ترین اینفلوئنسر سفر ایرانی است که به کشورهای دیگر دنیا و شهرهای مختلف ایران سفر کرده و تجربیات خود را از طریق پیج اینستاگرام خود با دیگران به اشتراک می‌گذارد. صفحه اینستاگرام هدی رستمی با آدرس hodarostami در حال حاضر حدود 436 هزار دنبال کننده دارد.
هدی تا به امروز به کشورهایی چون مصر، تونس، کاستاریکا، پاناما، لبنان، ترکیه، روسیه و ... سفر کرده و تصاویری از بخش‌های مختلف سفر خود را با مخاطبانش به اشتراک گذاشته است. پیج هدی رستمی پر از عکس‌های جذاب و دیدنی است که برای هریک از آن‌ها نیز کپشنی خواندنی نوشته شده است. در بین پست‌های هدی رستمی، بخشی با عنوان فم تریپ دیده می‌شود که در واقع یک برنامه سفر است. هدی در این برنامه از 12 اینفلوئنسر گردشگری از کشورها مختلف دنیا برای سفر به ایران دعوت کرده و زیبایی‌ها و جاذبه‌های کشورمان را به آن‌ها نشان داده است. هدی این کار را با هدف شناساندن جاذبه‌های گردشگری و فرهنگ و تاریخ کشورمان به دیگر نقاط دنیا انجام داده و به نظر می‌رسد در این کار موفق بوده است. 

هدی رستمی

شادی گنجی

شادی گنجی

شادی گنجی، یک باستان‌شناس و جهانگرد ایرانی است که تصاویر بسیار زیبایی از سفرهای خود را با مخاطبانش به اشتراک گذاشته و در مورد هریک از آ‌ن‌ها مطلبی جذاب و خواندنی می‌نویسد. پیج اینستاگرام شادی گنجی با آدرس shadi.ganji در حال حاضر حدود 27.900 دنبال کننده دارد.
شادی به روستاها و مناطق مختلف ایران سفر کرده و تصاویری از پوشش جذاب بانوان و مردان ایرانی، بناهای تاریخی، صنایع دستی، رقص و آواز و ... را از استان‌هایی چون زنجان، یزد، سیستان و بلوچستان، اصفهان، کاشان، شیراز، ملایر و ... در سفرنامه خود دارد. علاوه بر این، شادی گنجی سفرهایی به کشورهای ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، اوگاندا، اسکاتلند، آلمان و ... داشته و در مورد آن‌ها نیز مطالبی را به اشتراک گذاشته است. اگر به صفحه اینستاگرام شادی سر بزنید خواهید دید که او مصاحبه‌هایی با مجلات مختلف انجام داده و در برنامه‌های تلویزیونی نیز شرکت کرده است.

شادی گنجی

بنیامین رضایی

بنیامین رضایی، معروف به بن مارکو، یک جهانگرد ایرانی است که 4 قاره دنیا را از نزدیک دیده و سفرهایی را به دور اروپا نیز داشته است. بنیامین تجربیات خود را از طریق وب‎‌سایت و شبکه‌های اجتماعی با مخاطبانش به اشتراک می‌گذارد. پیج اینستاگرام بنیامین با آی‌دی benyamin.marco حاوی تصاویری جذاب و دیدنی است که برای هریک از آن‌ها داستانی خواندنی و شیرین نوشته شده است. این صفحه در حال حاضر 220 هزار دنبال کننده دارد.

بنیامین رضایی

سمانه پولو

سمانه پولو یک اینفلوئنسر سفر است که به شهرهای مختلف ایران سفر کرده و تصاویر بسیار زیبایی از جاذبه‌های گردشگری کشورمان را در پیج اینستاگرام خود با آدرس samanehpolo به اشتراک گذاشته است. این پیج در حال حاضر 98.200 دنبال‌کننده دارد.
سمانه، به عنوان یک مشاور مارکتینگ و بلاگینگ فعالیت می‌کند و در این زمینه به تولید محتوا در وب و اینستاگرام می‌پردازد. سایت مپ‌گرد با آدرس www.mapgard.com نیز یک سایت گردشگری است که توسط سمانه پولو راه‎‌اندازی شده است. سمانه، علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری دنیا، اطلاعاتی در مورد نحوه سفر، زمان سفر، نحوه دریافت ویزا و هر آن‌چه که برای سفر کردن لازم است را در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد.

سمانه پولو

آرش آروین

آرش آروین، که همه او را با نام اورنج راینو (Orange Rhino) به معنای کرگدن نارنجی می‌شناسند، از جمله معروف‌ترین اینفلوئنسر سفر ایرانی است که روزهای خوش سفرش را در پیج اینستاگرام خود با آی‌دی orange.rhino به اشتراک می‌گذارد. پیج راینو در حال حاضر 118 هزار دنبال کننده دارد.
آرش آروین سفرنامه‌هایش را علاوه بر اینستاگرام، در وب‌سایت خود با آدرس www. orangerhino.ir به اشتراک گذاشته و ضمن معرفی مقاصد گردشگری مختلف، نکات آموزشی در مورد سلامت و ایمنی در سفر، تغذیه، کوهنوردی و ... را نیز در اختیار مخاطبانش قرار داده است.

آرش آروین

بهارک قربانی

بهارک قربانی، معروف به بهار ریکشا، یک اینفلوئنسر سفر ایرانی است که به کشورهای مختلف دنیا و شهرهای توریستی ایران سفر کرده و تصاویر بسیار زیبایی را در پیج اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته است. پیج اینستاگرام بهارک قربانی با آی‌دی baharicksha در حال حاضر 171 هزار دنبال کننده دارد.
از جمله سفرنامه‌های بهار ریکشا می‌توان به سفرنامه ترکیه، روسیه، سری‌لانکا، مالزی، لبنان، گرجستان، نپال و هندوستان اشاره کرد که جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، تفریحی و ... را شامل می‌شود. سفرنامه‌های داخلی بهارک قربانی نیز بسیار جذاب و دیدنی است.

بهارک قربانی

آسوده ایمر

آسوده ایمر، از جمله معروف‌ترین اینفلوئنسر سفر ایرانی است که در حال حاضر در سوئیس اقامت دارد. آسوده، سفرهای زیادی به کشورهای مختلف دنیا و شهرهای ایران داشته و تصاویری از آن را در پیج اینستاگرام خود با آی‌دی asuhsworld به اشتراک گذاشته است. آسوده ایمر در حال حاضر بیش از 514 هزار دنبال‌کننده دارد.
آسوده علاوه بر شبکه‌های اجتماعی، دارای یک وب‌سایت با آدرس www. asuhsworld.com نیز می‌باشد که عکس‌ها، خاطرات و تجربیات خود از سفر را برای خوانندگان بیان می‌کند.

بهارک قربانی

ملیکا بکائی

ملیکا بکائی را می‌توان جوان‌ترین اینفلوئنسر سفر ایرانی معرفی کرد که از سن 19 سالگی با یک کوله‌پشتی به سمت کشورهای آمریکای جنوبی حرکت کرده و تا کنون به مدت 3 سال است که در سفر به سر می‌برد. او تجربیات، دیده‌ها و شنیده‌هایش از سفر را در پیج اینستاگرام خود با آی‌دی melliiic به اشتراک می‌گذارد. پیج ملیکا در حال حاضر 190 هزار دنبال‌کننده دارد.
ملیکا در طی این مدت به کشورهای ترکیه، نپال، ونزئولا، اکوادور، کلمبیا، بولیوی، پرو، شیلی، آرژانتین، اروگوئه و برزیل سفر کرده و در حال حاضر نیز در گواتمالا می‌باشد. او هزینه‌های سفر خود را با کار در مزارع، تدریس زبان انگلیسی به کودکان، ترجمه و ... تامین می‌کند.


مطالب مرتبط:

10 اینفلوئنسر برتر سفر ایرانی در اینستاگرام

10 نکته برای تبدیل شدن به اینفلوئنسر سفر

معروف‌ترین اینفلوئنسرهای دنیا


بهارک قربانی

مهسا نعمت

مهسا نعمت بیشتر با عنوان یک نوازنده ویولون شناخته می‌شود. او یکی از اعضای گروه موسیقی دال‌بند بوده و با علیرضا قربانی نیز همکاری داشته است. مهسا در 3 سال گذشته به طور جدی به سفر پرداخته و به عنوان یک اینفلوئنسر سفر ایرانی فعالیت خود را آغاز کرده است. وی به چند کشور دنیا سفر کرده و بخش‌هایی از آن را در پیج اینستاگرام خود با آی‌دی mahsanemat به اشتراک گذاشته است. پیج مهسا در حال حاضر حدود 150 هزار دنبال‌کننده دارد.

مهسا نعمت

صحرا

صحرا، دختر ایرانگردی است که خود را "جنگجوی شجاع کوچک گمنام" معرفی می‌کند. او طبیعت‌گردی را از 5 سال پیش آغاز کرده و تصاویر و تجربیاتش از سفر را در پیج اینستاگرام خود با آی‌دی sahrazn به اشتراک می‌گذارد. پیج صحرا در حال حاضر حدود 161 هزار دنبال‌کننده دارد.
صحرا علاوه بر شبکه‌های اجتماعی، دارای یک وب‌سایت به آدرس www. sahrazn.com نیز می‌باشد که در آن به معرفی مقاصد گردشگری ایران و جهان پرداخته و نکات مرتبط با سفر و گردشگری را بیان می‌کند.

صحرا

مینا طاهر

مینا طاهر توریسم بلاگر دیگری است که با آی‌دی minaaaslife در اینستاگرام فعالیت می‌کند و تا به امروز حدود 92.400 دنبال‌کننده دارد. مینا، سفرهایی را به ترکیه، ارمنستان، گرجستان و ماداگاسکار داشته و تصاویر بسیار زیبایی از طبیعت‌گردی و بوم‌گردی خود را نیز در پیجش به نمایش گذاشته است.
مینا طاهر هم‌سفر آرش آروین است. این دو سفرهای مشترکی باهم دارند، اما تصاویر و مطالب را از دو نگاه متفاوت به اشتراک می‌گذارند.

مینا طاهر

سحر طوسی

اگر نام سحر طوسی را در اینترنت جستجو کنید، با عناوینی مانند "بانوی دوچرخه‌سواری ایرانی" روبرو خواهید شد. دختری که یک مسیر دو هزار کیلومتری، از دریای خزر تا سواحل خلیج فارس را به تنهایی رکاب زد. هدف سحر از این کار حمایت از دخترانی بود که پس از اتمام دوران ابتدایی امکانات لازم برای ادامه تحصیل را نداشتند. وی یک کمپین راه‌اندازی کرد تا با کمک خیرین بتواند مدرسه‌ای را برای این دخترکان محروم بسازد.
وی با دوچرخه به نقاط مختلفی از ایران سفر کرده و برخی از کشورهای دنیا را نیز از نزدیک دیده است. سحر تصاویر و خاطرات سفرش را در پیج اینستاگرام خود با آدرس sahar_toussi به اشتراک گذاشته و در حال حاضر نیز حدود 46.500 دنبال‌کننده دارد.

سحر طوسی

نفیسه رجب‌پور

نفیسه رجب‌پور با آی‎‌دی اینستاگرام nafiserajabpour و حدود 137 هزار دنبال‌کننده، یک اینفلوئنسر سفر ایرانی است که تصاویر و خاطراتی از سفر به شهرهای مختلف ایران را با مخاطبانش به اشتراک گذاشته و جاذبه‌های گردشگری هریک از آن‌ها را معرفی کرده است. به نظر می‌رسد نفیسه علاوه بر علاقه به گردشگری و سفر، بیشتر به دنبال کسب درآمد از طریق اینفلوئنسری باشد که برای این کار توریسم بلاگری را انتخاب کرده است.

نفیسه رجب‌پور

سارا لویی

سارا لویی، یک جهانگرد ایرانی است که به ماجراجویی، سفر و عکاسی علاقه‌مند است. سارا تحصیلات خود را در رشته مهندسی کامپیوتر به پایان رسانده و در حال حاضر نیز یک کار تمام‌وقت دارد. او تاکنون به 11 کشور دنیا سفر کرده و یک سفر 37 روزه به دور اروپا نیز داشته است. سارا لویی انگیزه بسیار عالی برای افرادی است که همیشه نداشتن وقت و پول را بهانه‌ای برای سفر نکردن خود دانسته‌اند. سارا بسیار سبک سفر می‌کند و این کار را نیز در روزهای تعطیل و مرخصی خود انجام می‌دهد.
برای آشنایی با نحوه سفر کردن سارا و استفاده از تجربیات او می‌توانید سری به پیج اینستاگرام سارا لویی با آی‌دی sara.louee بزنید. این پیج در حال حاضر 32.800 دنبال‌کننده دارد. سارا به همراه دوستانش وب‌سایتی با نام سبک‌تر با آدرس www. saboktar.com را راه‌اندازی کرده و در آن تجربیات و خاطرات خود از سفر را نوشته است.

سارا لویی

ارشاد نیک‌خواه

ارشاد یک اینفلوئنسر سفر ایرانی است که علاقه بسیار زیادی به دوچرخه دارد و در تمامی عکس‌هایش نیز می‌خندد. او در واقع حس‌وحال خوب خود از سفر را با لبخند با مخاطبانش به اشتراک می‌گذارد. تصاویر ارشاد نیک‌خواه و خاطراتش از سفر را می‎‌توانید در اینستاگرام او با آی‌دی sizdahom ببینید. پیج ارشاد در حال حاضر 54.800 دنبال‌کننده دارد.
ارشاد نیک‌خواه، از دوستان سارا لویی و یکی از اعضای تیم سبک‌تر است که خاطرات و تجربیات خود از سفر را در این وب‌سایت نیز می‌نویسد و اطلاعات جذابی را در اختیار علاقه‌مندان به سفر قرار می‌دهد.

ارشاد نیک‌خواه

در این مقاله 15 اینفلوئنسر سفر ایرانی را معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد مقاصد گردشگری هریک از آن‌ها، اهداف، نحوه سفر کردنشان در اختیارتان قرار دادیم. اگر شما نیز به گردشگری و سفر علاقه‌مندید، می‌توانید یک اینفلوئنسر سفر ایرانی شوید و خاطرات را با دیگران به اشتراک بگذارید. با این کار علاوه بر کسب درآمد، می‌توانید نقاط مختلف ایران را به مردمان دیگر کشورهای جهان معرفی کرده و گامی در جهت جذب گردشگر به ایران بردارید.

زیباترین جاده های ایران را بشناسید

آیا اهل سفر با خودروی شخصی و لذت‌بردن از مسیر سفر هستی؟ دوست داری به سفری بروی که مسیری زیبا داشته باشه و به وجدت بیاره؟ این مقاله مخصوص توعه.میخوایم با زیباترین جاده های ایران آشنات کنیم. بیا بریم پس

راه تو را می‌خواند!

معمولا اهل سفر دو دسته‌اند: دسته اول ترجیح می‌دن با هواپیما سفر کنن تا راحت و بی‌دردسر به مقصد برسند. برای آنها مفهوم جاده و مسیر سفر کسل‌کننده است. اما مسافرت برای دسته دوم از لحظه حرکت شروع می‌شود؛ یعنی جاده را هم جزئی از سفرشان می‌دانند و از آن لذت می‌برند.

تماشای جاده و مسیر آن یکی از جذابیت‌های سفر است. اگر اهل سفر با خودرو شخصی باشید، حتما در سفرهایتان به جاده های زیبایی برخورد کرده‌اید؛ جاده هایی که هرقدر هم طولانی باشد، تردد در آنها خسته‌کننده نیست و تصور می‌کنید زود به مقصد می‌رسید.

جاده های کوهستانی و جنگلی در ایران از مسیرهای پرطرف‌دار است. تا دلتان بخواهد، در شمال، شمال غرب و غرب ایران از این جاده ها پیدا می‌شود. این موهبت را مدیون رشته‌کوه‌های البرز و زاگرس هستیم. اما زیباترین جاده های کوهستانی و جنگلی ایران در کدام مناطق قرار گرفته است؟

۱. جاده اسالم به خلخال؛ از زیباترین جاده های کوهستانی و جنگلی ایران

جاده اسالم به خلخال بی‌شک زیباترین جاده جنگلی ایران است. این جاده زیبا گیلان را به اردبیل وصل می‌کند و از شهر اسالم شروع و به خلخال منتهی می‌شود. این جاده ۷۰ کیلومتر طول دارد.

مه مهمان همیشگی پیچ‌وخم‌های سرسبز جاده اسالم به خلخال است. این جاده جنگلی و کوهستانی آن‌قدر زیباست که آن را یکی از جاذبه های گردشگری گیلان و اردبیل می‌دانند. تا میانه‌های جاده اسالم به خلخال که پیش بروید، به گردنه الماس برسید. این گردنه بی‌تردید شاهکار طبیعت در جاده اسالم به خلخال است.

چطور به جاده اسالم به خلخال برسید؟

مسیر رسیدن به این جاده، کاملا مشخص و بدون پیچیدگی است. کافی است از یکی از دو شهر اسالم در گیلان یا خلخال در اردبیل وارد جاده شوید.

جاده اسالم به خلخال+عکس | فاصله تهران تا جاده اسالم به خلخال | بهترین فصل  سفر به خلخال

جاده رویایی اسالم به خلخال - تصاویر بزرگ - بهار نیوز

۲. جاده چالوس؛ از زیباترین جاده های ایران

بسیاری از ایرانی‌ها از جاده چالوس خاطره دارند. این جاده زیبای شمالی، استان البرز را به غرب مازندران پیوند می‌زند. جاده چالوس در حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد و از کرج آغاز می‌شود. این جاده قدیمی در میان کوه‌های البرز جنوبی، با پیچ‌وخم‌های سرسبزش، دل هر مسافری را می‌برد. زیبایی جاده چالوس در پاییز و بهار توصیف‌ناپذیر است. باید بروید، ببینید و لذت ببرید. طوفان رنگ‌های پاییزی در درختان اطراف جاده، جاده چالوس را به عروسی زیبا در دل کوهستان تبدیل می‌کند.

چطور به جاده چالوس برسید؟

بعد از ورود به جاده کرج و بزرگ‌راه شهید لشکری، باتوجه‌به تابلوهای راهنما خروجی جاده چالوس را انتخاب کنید تا وارد مسیر شوید. این جاده تا شهرستان چالوس، در غرب مازندران، ادامه پیدا می‌کند.

به عکس زیبا از 1 تا 10 چند میدید . جاده چالوس مازندران تو هوای بارونی. چ  بارونی گرفت دیشب...ایول by: @shayan_naji_. . . .… | Iran travel, Beautiful  places, Nature

۳. جاده دوهزار سه‌هزار؛ از زیباترین جاده های کوهستانی و جنگلی ایران

جاده دوهزار سه‌هزار در تنکابن، واقع در استان مازندران، قرار دارد. این جاده از شهرستان تنکابن شروع می‌شود و مسافران را به قله سیالان می‌رساند. این جاده زیبا و رؤیایی یکی از جاده های جنگلی ناشناخته ایران است که با طبیعت بکر و صدای پرندگانش، همچون بهشتی زمینی، در غرب مازندران خودنمایی می‌کند. البته جاده دوهزار سه‌هزار برای مازندرانی‌ها جاده ناآشنایی نیست؛ اما مسافران کمتر از این جاده شنیده‌اند. وجه تسمیه این جاده، ارتفاع آن است که در نقاطی به دوهزار و سه‌هزارمتری از سطح دریا می‌رسد.

چطور به جاده دوهزار سه‌هزار برسید؟

از شهرستان تنکابن ۵ کیلومتر به‌سمت خرم‌آباد بروید. از آنجا تا ابتدای جاده، حدود ۲۲ کیلومتر راه پیش‌ روی شماست. جاده از منطقه قلعه‌گردن شروع می‌شود و از آن پس، زیبایی محض را می‌بینید.

یه تونل جنگلی زیبا مازندران ، تنکابن ، جاده سه هزار

Wikiloc | Picture of لاهیجان-جاده دوهزار (6/6)

۴. جاده سیاهکل به دیلمان؛ یکی از زیباترین جاده های ایران

جاده سیاهکل به دیلمان هم یکی از جاده های جذاب ایران است که از ابتدا تا انتها، مناظری بکر و طبیعی دارد. این جاده ۴۵کیلومتری، با درختان درهم‌تنیده و سرسبزش، دست‌کمی از بهشت ندارد. این جاده در استان گیلان قرار دارد و شهرستان سیاهکل را به بخش دیلمان، یکی از ییلاق‌های معروف گیلان، پیوند می‌دهد و در آنجا، منظره بی‌نظیری از دشت‌های زیر پایتان به نمایش می‌گذارد. جاده سیاهکل به دیلمان امکانات رفاهی مناسب و جا برای چادرزدن هم دارد.

چطور به جاده سیاهکل به دیلمان برسید؟

سیاهکل در ۴۰کیلومتری رشت قرار دارد. بعد از رسیدن به سیاهکل، باید باتوجه‌به تابلوهای راهنما به‌سمت دیلمان حرکت کنید تا وارد این جاده زیبا شوید.

جاده سیاهکل به دیلمان از جاده های زیبای ایران

جاده سیاهکل به دیلمان استان گیلان: همه آنچه قبل از رفتن باید بدانید | لست  سکند

۵. جاده هجیج به اورامان؛ ازجمله زیباترین جاده های کوهستانی و جنگلی ایران

یکی از زیباترین جاده های کوهستانی ایران در کردستان و منطقه اورامان است. این جاده ۳۶ کیلومتر طول دارد و روستای اورامان را به منطقه هجیج وصل می‌کند. اورامان را که حتما می‌شناسید. یکی از روستاهای پلکانی و زیبای کردستان است و در اطراف شهرستان سروآباد قرار دارد. اگر برای دیدن اورامان به این منطقه سفر می‌کنید، به‌‌هیچ‌وجه تماشای این جاده پرپیچ‌وخم و جذاب را از دست ندهید. دره‌های عمیق و پیچ‌وخم حیرت‌انگیز جاده و آب‌وهوای مطبوع آن ازجمله جذابیت‌های جاده هجیج به اورامان است که هر مسافری را شگفت‌زده می‌کند.

چطور به جاده هجیج به اورامان برسید؟

برای رسیدن به این جاده بهتر است از مریوان به‌سمت اورامان تخت حرکت کنید. بعد از رسیدن به اورامان، مسیر را به‌طرف روستای هجیج ادامه دهید تا به منظره شگفت‌انگیز این جاده کوهستانی برسید.

جاده هجیج به اورامان از زیباترین جاده های ایران

۶. جاده ارس به جلفا؛ از زیباترین جاده های ایران

جاده ارس به جلفا جاده مرزی دلپذیری است که در شمال غرب ایران واقع شده است. این جاده ۲۱۶ کیلومتر طول دارد و از منطقه ارسباران شروع می‌شود و به جلفا می‌رسد. جاده ارس به جلفا یکی از زیباترین جاده های ایران به حساب می‌آید. این جاده در حاشیه رود مرزی ارس قرار دارد و منظره زیبایی از رود و کوه‌های اطراف آن به نمایش می‌گذارد. جنگل‌های اطراف جاده و منظره کشور ارمنستان هم یکی دیگر از جذابیت‌های این جاده زیبا است.

چطور به جاده ارس به جلفا برسید؟

برای رسیدن به جاده ارس به جلفا، باید به آذربایجان غربی بروید. از آنجا، از جلفا به‌سمت ارس حرکت کنید تا به این جاده زیبا برسید.

جاده ارس به جلفا از جاده های زیبای ایران

۷. جاده سپیدان به نورآباد؛ یکی دیگر از زیباترین جاده های ایران

همیشه که نباید جاده های زیبا را در شمال جست‌وجو کنیم! جاده های مرکزی ایران هم زیبایی‌هایی دارد که باورکردنی نیست؛ مثلا جاده سپیدان به نورآباد. این جاده که در شمال استان فارس است، ۸۴ کیلومتر طول دارد و شهرستان سپیدان را به شهرستان نورآباد ممسنی متصل می‌کند. دشت‌هایی که در بهار پر از گل می‌شود و رودخانه‌های خروشان و دره‌های زیبا از جذابیت‌های این جاده به شمار می‌آید.

چطور به جاده سپیدان به نورآباد برسید؟

کافی است خودتان را به یکی از شهرستان‌های سپیدان یا نورآباد ممسنی، در استان فارس، برسانید. سپس به‌سمت شهر دیگر حرکت کنید تا وارد این جاده زیبا شوید.

جاده سپیدان به نورآباد یکی از زیباترین جاده های ایران

۸. جاده گرگان به شاهرود؛ از زیباترین جاده های کوهستانی و جنگلی ایران

جاده گرگان به شاهرود یکی دیگر از بهشت‌های زمینی ایران است. این جاده به جاده توسکستان هم معروف است؛ چون از روستای توسکستان، در اطراف گرگان، شروع می‌شود. نمایی کوهستانی از جنگل‌های دیرینه هیرکانی و پیچ‌وخم جاده، تصویری است که در جاده گرگان به شاهرود خواهید دید. مزارع سبز گندم و شالیزارهای اطراف جاده نیز از مناظر چشم‌نوازی است که در شش ماه اول سال در این جاده خواهید دید. بی‌شک جاده توسکستان یکی از زیباترین جاده های ایران است.

چطور به جاده گرگان به شاهرود برسید؟

خودتان را به گرگان، در استان گلستان، برسانید. ۴۶ کیلومتر که از گلستان دور شوید، به جنگل‌های توسکستان خواهید رسید. جاده گرگان به شاهرود از اینجا شروع می‌شود.

جاده گرگان به شاهرود یکی از زیباترین جاده های ایران

۹. جاده چابهار به بندر گواتر؛ ازجمله زیباترین جاده های ایران

جاده ساحلی چابهار به بندر گواتر یکی از جاده های متفاوت ایران است. این جاده در استان سیستان‌ و بلوچستان قرار دارد و بندر چابهار را به بندر گواتر پیوند می‌دهد. از یک طرف، منظره خط ساحلی سواحل مکران و از طرف دیگر، صخره‌های عظیم منظره‌ای جذاب به وجود آورده است که مشابه آن را در هیچ‌کجای ایران پیدا نخواهید کرد. در تمام مسیر، خط ساحلی را می‌بینید که زیبایی آن در کلام نمی‌گنجد. این جاده مشابه جاده گریت اوشن (Great Ocean) در استرالیا است.

چطور به جاده ساحلی چابهار به بندر گواتر برسید؟

از بندر چابهار به‌سمت شرق حرکت کنید. تابلوهای راهنما را بخوانید و مسیر بندر گواتر را دنبال کنید تا به این جاده زیبا برسید.

جاده ساحلی چابهار به بندر گواتر یکی از زیباترین جاده های ایران

ایران سرزمین شگفتی‌ها و طبیعت چهارفصل است. هر گوشه از ایران عزیز ما جایی زیبا برای کشف‌کردن دارد. با بهتر و بیشتر شناختن و شناساندن ایران و گسترش صنعت جهانگردی می‌توانیم به توسعه پایدار اقتصادی کمک بزرگی کنیم.


درباره کمپر ون‌ و زندگی در آن بیشتر بدانید

کمپر ون‌ نه تنها نوعی وسیله برای سفر کردن، بلکه ابزاری برای داشتن یک سبک زندگی کاملا متفاوت است. در این مطلب بیشتر با کمپر ون ها آشنا خواهیم شد.

تماشای تصاویر افرادی که با استفاده از کمپر ون به نقاط مختلف دنیا سفر کرده و در بکرترین مکان‌های طبیعی دنیا اطراق می‌کنند، هر بیننده‌ای را به خرید آن‌ها ترغیب می‌کند. به عبارتی شبکه‌های اجتماعی سبب شده‌اند روز به روز تب و تاب خرید این وسایل بیشتر شود. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره آن‌ها در اختیارتان قرار بدهیم.

کمپر ون ابزاری برای یک نوع سبک زندگی خاص است

واقعیت این است که سفر کردن با استفاده از کمپر وان را باید یک نوع سبک زندگی دانست. تنها افرادی به سمت خرید یا ساخت اختصاصی این وسیله می‌روند که از ته دل عاشق ماجراجویی و سفر باشند، در غیر این صورت با ون مملو از وسایل خود به شهری دیگر سفر کرده و در آنجا اتاقی در یک هتل رزرو می‌کنند! ساده زیستی را باید رکن اساسی این سبک زندگی دانست، به همین دلیل افراد در پی سفرهای زرق و برق‌دار باید به شدت از کمپر ون‌ها دوری کنند.

برخی زندگی در کمپر ون را مخصوص افراد فقیر و حتی کولی‌ها می‌دانند، در حالی که این عقیده از ریشه باطل است. البته، برخی افراد به طور کامل منزل خود را به درون کمپر ون خود منتقل کرده و هیچ سرپناهی به جز آن ندارند، اما این موضوع به معنی فقر آن‌ها نیست، بلکه این دسته افراد، این نوع سبک زندگی را انتخاب کرده‌اند. به عقیده آن‌ها، پرداخت اجاره‌بها برای منزلی که کل روزهای هفته و صبح تا شب خالی است، در حالی که خودرو نیز بدون استفاده همواره در پارکینگ قرار دارد، کار اشتباهی محسوب می‌شود.

البته برخی دیگر یک کمپر ون را در کنار خودروی سواری عادی خود، در پارکینگ منزلشان نگهداری می‌کنند. به عبارتی آن‌ها زندگی متداول و عادی خود را داشته و تنها برای سفرهای چند روزه و شاید چند هفته‌ای ماجراجویانه، منزل را ترک کرده و با کمپر ون راهی سفر می‌شوند.

بسته به ابعاد ون، امکانات متفاوتی را می‌توان در آن گنجاند. برخی کمپر ون‌ها به اندازه‌ای بزرگ هستند که می‌توان برای یک زندگی عادی، کاملا روی آن‌ها حساب کرد! یک کمپر بزرگ، تخت خوابی دو نفره، آشپزخانه به همراه یخچال و دیگر لوازم مورد نیاز، دستشویی، تلویزیون و هر چه برای یک زندگی به آن نیاز دارید را در خود جا داده است. مجددا بسته به ابعاد وسیله، می‌توان برای چیدمان وسایل داخل آن آزادی عمل داشت. به این ترتیب قادر خواهید بود هر از چند گاه دکوراسیون را تغییر بدهید!

همه ابعاد سفر با کمپر ون را در نظر بگیرید

بله، سفر کردن به هر نقطه دلخواه از دنیا با استفاده از خودروی شخصی خود، در حالی که تمامی لوازم مورد نیاز برای یک زندگی کامل درون آن گنجانده شده است، لذتی وصف نشدنی دارد، به همین دلیل بعید نیست چشم خود را روی دردسرهای این وسایل ببندید. همانطور که در تصاویر کمپر ون‌ها در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید، با استفاده از آن‌ها می‌توانید به هر نقطه‌ای از دنیا که دوست دارید سفر کرده و در کنار بکرترین جاذبه‌های طبیعی اطراق کنید، در حالی که هر آن چه نیاز دارید در اختیارتان قرار دارد. اما بدون شک در آن سوی این همه مزیت، نکات منفی نیز وجود دارند.

به عنوان نمونه همیشه باید عواقب حوادثی که ممکن است در راه برای کمپر ون رخ بدهند را مد نظر داشت. پنجر شدن لاستیک‌ها تنها یکی از اتفاقات ممکن است. در صورت خرید خودرویی کار کرده و قدیمی، احتمال در راه ماندن به خاطر از کار افتادن موتور، جوش آوردن و دیگر اتفاقات مربوط به مکانیک خودرو افزایش پیدا می‌کند. از ذکر مسائل امنیتی و مشکل اطراق در هر گوشه و کنار نیز نباید غافل شد.

چطور طبیعت گردی را شروع کنیم

چطور طبیعت گردی را شروع کنیم؟ یکی از مهم ترین سوال هایی می باشد که بسیاری از افراد در وهله اول برای طبیعت گردی از خود می پرسند. شما می توانید با تقویت روحیه و توان جسمی خود، گام اول را برای داشتن یک طبیعت گردی بی نظیر و به یادماندنی بردارید. انتخاب مقصد و تهیه کردن وسایل مورد نیاز برای طبیعت گردی نیز از دیگر گام های مهم برای طبیعت گردی می باشد.

طبیعت گردی

طبیعت گردی یکی از مهم ترین انواع گردشگری بوده که بسیاری از گردشگران و توریست ها علاقه وافری را برای این نوع گردشگری از خود نشان می دهند. گشت و گذار در دل طبیعت و تماشای منظره بکر از مهم ترین اهداف طبیعت گردی بوده که امروزه بسیاری از افراد برای دور شدن از شلوغی شهر و تمدد اعصاب و روان خود به آن می پردازند. از مهم ترین مقاصد طبیعت گردی می توان به بازدید به کوهنوردی، بیابان گردی، صحرا نوردی، جنگل نوردی و غیره اشاره کرد. با توجه به اشتیاق و استقبال بی نظیر بسیاری از گردشگران از طبیعت گردی، امروزه شاهد برگزاری صد ها تورهای طبیعت گردی به مقصد های مختلف در حال برگزار می باشد و گردشگران می توانند با توجه مقصد مورد علاقه خود، یکی از تورهای طبیعت گردی را انتخاب کرده و در آن شرکت کنید. حال این سوال پیش می آید که چطور طبیعت گردی را شروع کنیم؟ برای شروع یک طبیعت گردی بسیار لذت بخش بایستی روحیه و توان جسمی لازم را داشته باشید که بتوانید لذت کافی را از طبیعت گردی خود داشته باشید.


چطور طبیعت گردی را شروع کنیم؟

چطور طبیعت گردی را شروع کنیم سوالی است که ذهن بسیاری از گردشگران و طبیعت گردان را به سوی خود مشغول کرده است. با توجه به این موضوع که طبیعت گردی هیچ گونه محدودیتی از بابت سن و جنس و طبقه اجتماعی ندارد و هر فردی که به تنفس در دل طبیعت نیاز داشته باشد می تواند در تورهای طبیعت گردی شرکت کرده و لحظات بی نظیری را در دل طبیعت داشته باشند. گام های بسیار مختلفی برای پاسخ به سوال چطور طبیعت گردی را شروع کنیم وجود دارد که در اولین مرحله و گام بایستی مقصد مورد نظر خود را انتخاب کنید و بعد از آن در مورد آن مکان اطلاعاتی را به دست آورده و سپس لوازم مورد نیاز برای سفر خود را آماده و مهیا کنید. اگر کوه و طبیعت بکر کوه را به عنوان مقصد طبیعت گردی انتخاب کرده اید بایستی تمام تجهیزات لازم برای داشتن یک کوه نوری بسیار هیجان انگیز و بی خطر با خود به همراه داشته باشید.

انتخاب مقصد برای طبیعت گردی

اگر به دنبال پاسخی برای سوال چطور طبیعت گردی را شروع کنیم هستید، بایستی بگوییم که در وهله ی اول باید مقصدی را برای طبیعت گردی انتخاب کنید. برای انتخاب مقصد مورد نظر خود می توانید با مراجعه به وب سایت های اینترنتی و به دست آوردن اطلاعات مختصر در مورد مقصد مورد نظر و انتخاب یکی از تورهای طبیعت گردی اقدام به طبیعت گردی کنید. اگر برای اولین بار است که می خواهید به طبیعت گردی بپردازید به شما توصیه می کنیم که حتما به صورت گروهی به سفر بپردازید چرا که می توانید در سفرهای گروهی تجربه های بسیار خوبی را به دست بیاورید و در سفرهای بعدی با استفاده از این تجربه های به دست آمده به صورت انفرادی و تکی نیز سفر کنید. همچنین در با اول سعی بر آن داشته باشید که طبیعت گردی بسیار آسانی را انتخاب کنید چرا که در بسیاری از مواقع بدن به اندازه کافی آمادگی نداشته و به همین جهت مشکلات زیادی در حین سفر ممکن است اتفاق بیفتد.

لوازم مورد نیاز در طبیعت گردی

انتخاب وسایل مورد نیاز از دیگر آیتم های قابل توجه در چطور طبیعت گردی را شروع کنیم می باشد که بایستی قبل از شروع به سفرتان، تمام وسایل مورد نیاز را به همراه داشته باشید تا در حین سفر مشکلی به وجود نیاید. وسایل مورد نیاز طبیعت گردی با توجه به فصلی و مقصدی که می خواهید سفر کنید متفاوت خواهد بود و شما می توانید بعد از انتخاب مقصد خود اقدام به جمع آوری وسایل خود داشته باشید. توجه داشته باشید که در طبیعت گردی مجبور به پیمودن مسافتی زیادی با پای پیاده هستید به همین دلیل وسایل بسیار ضروری را با خود به همراه داشته باشید که در حین سفر اذیت نشوید. از مهم ترین وسایلی که می توان در کوله پشتی خود قرار داد، می توان به قطب نما، لباس گرم، مقداری آب آشامیدنی، لباس و کفش راحتی، کیسه خواب و غیره اشاره کرد.