حس خوب زندگی

حس خوب هدیه میدهم

حس خوب زندگی

حس خوب هدیه میدهم

۷ روشی که شما را یک بلاگر سفر فوق حرفه ای می کند (برای مبتدی ها)

اگر کمی سررشته در زمینه شبکه های اجتماعی داشته باشیم، با یک چرخ زدن کوتاه در آنها بلاگرهای زیادی به چشممان می خورد که هر کدام در زمینه ای خاص مشغول به فعالیت هستند. بلاگرها کار پر مشغله ای دارند و هرچه زمان می گذرد، سرشان شلوغ تر می شود؛ اما کاری بسیار جذاب دارند. این افراد در ازای پولی که می گیرند در زمینه خودشان فعالیت می کنند یا محصولی را تبلیغ می کنند. در این مطلب می خواهیم به شما آموزش دهیم که چطور یک بلاگر سفر موفق شوید؟

روش هایی که شما را بلاگر سفر موفقی می کند

بلاگر سفر شدن یکی از جالب ترین تجربه هایی است که در طول عمرتان می توانید داشته باشید. این شغل را برای افرادی توصیه می کنیم که به خانه و شهر خودشان وابسته نیستند. وقتی بلاگر سفر شوید، به شما پول می دهند تا به جایی سفر کنید. چی بهتر از این که همه جای دنیارا ببینید، پول هم بگیرید؟

در نگاه اول این شغل جذابیت های زیادی دارد و ممکن است افراد زیادی را به خود جذب کند؛ اما به این راحتی ها هم نیست. بلاگر سفر شدن کاری وقت گیر است و تنها مطلب گذاشتن در وب سایت یا شبکه های اجتماعی تان شما را پولدار و بلاگر معروفی نمی کند. انجام این کار پشتکار زیادی می خواهد. با وجود خستگی هایی که دارد، آینده شیرینی چشم انتظارتان است.

شما باید با این دید وارد این کار شوید که حداقل یک سال اول، بازخورد بسیار کمی دریافت می کنید. در ابتدای کار نباید به بلاگرهای مشهور دیگر فکر کنید و خود را با آنان مقایسه کنید. تنها باید این را سرلوحه کارتان قرار دهید که قرار است بهتر از هر بلاگر دیگری عملی کنید. در ادامه فعالیت هایی را معرفی کرده ایم که هر بلاگر سفری انجام می دهد. شما هم اگر می خواهید موفق شوید، حتما این موارد را در برنامه تان قرار دهید:

مطالعه، اولویت یک است

هر بلاگری مطالعه را اولویت یک خود می داند. مطالعه به شما برای بهبود مهارت هایتان کمک می کند. فرقی نمی کند که چه چیزی مطالعه می کنید و یا موضوع کتاب ربطی به سفر کردن ندارد، همه چیز بخوانید. پیشنهاد می کنیم بیشتر در زمینه های بازایابی، فروش، رشد شخصی، نویسندگی، استراتژی و … مطالعه کنید. بلاگر سفر شدن هم مانند هر شغل دیگری نیاز به یادگیری مستمر دارد. باید دائما تلاش کنید، از روز قبلی تان بهتر باشید و بیشتر بدانید. اگر شما این کار را نکنید، رقیبانتان می کنند!

سفر کنید، بنویسید، بخوانید

این سه مورد یکی از کارهایی است که هر بلاگر سفری آن را به مقدار بسیار زیاد انجام می دهد؛ در واقع کار شما به سفر کردن، خواندن و نوشتن گره خورده است. تا زمانی که سفر نکنید، تجربه ها را خودتان لمس نکنید، نمی توانید سفر نویس موفقی شوید. اگر زیاد ننویسید و مهارت های نوشتاری تان را به خوبی تقویت نکنید، نمی توانید آن چیزی را که تجربه کرده اید با مخاطبتان به خوبی به اشتراک بگذارید. در آخر هم بدون آنکه اطلاعاتی در ذهنتان باشد، نمی تواند ایده برای نوشتن پیدا کنید. کتاب خواندن قدرت تخیل شما را بالا می برد و سبب می شود ایده ها در فکرتان نقش ببندند. پس این سه کار مهم ترین فعالیت های هرروز شما است.

بلاگر خلاقی باشید

سعی کنید نوشته ها و آن چیزی که با مخاطب به اشتراک می گذارید، متفاوت باشد. اگر تنها بخواهید آن چیزی را که دیده اید توصیف کنید، مخاطبتان این اطلاعات را  در بسیاری از وب سایت های دیگر هم می تواند پیدا کنند. در بیان داستان های سفرتان خلاق باشید. اگر دیگران موضوعی را جدی بیان می کنند، شما خنده دار توصیف کنید. اگر پیچیده بیان می کنند، شما ساده و روان توضیح دهید. اگر همه از خوبیای چیزی می گویند، شما مشکلات آن را بررسی کنید. متفاوت و منحصر یه فرد بودن مردم را ترغیب می کند تا شما را دنبال کنند و مطالبی متفاوت را بخوانند.

برای موفقیت در جذب مردم، حتما باید بازار هدفتان را به خوبی بشناسید. باید بدانید چه کسانی با چه ویژگی هایی بلاگر های سفر را دنبال می کنند و متناسب با خواسته آنان بنویسید. همچنین در انجام کارتان صبوری به خرج دهید؛ نا امید نشوید و قوی به راهتان ادامه دهید.

برای کارتان هزینه کنید

از هزینه کردن بر روی کارتان نترسید. سعی کنید از همان ابتدا بهترین را ارائه دهید. این باور غلط را که می گوید، هزینه در ابتدای راه اشتباه است را فراموش کنید. فرقی نمی کند که در یک وب سایت یا شبکه های اجتماعی تجربه هایتان را منتشر می کنید. در هر صورت در هر بستری برای آن هزینه کنید، این کار سرمایه گذاری است و از دست دادن پول نیست.

itsaboutsaraw

بهترین دوربین های عکاسی در سفر از نگاه نشنال جئوگرافی

بهترین دوربین های عکاسی در سفر

یکی از ضروری ترین وسایلی که باید در سفر همراهتان باشد، دوربین عکاسی است. فکر کنید شما برای ماجراجویی به جنگل های آمازون و یا برای سافاری به آفریقای جنوبی بروید اما هیچ عکسی تهیه نکرده باشید، خوب خیلی حیف می شود. اما هر دوربینی هم برای عکاسی مناسب نیست، سوالی که با خواندن این دو خط پیش می آید، این است که چه دوربینی را برای تهیه عکس مناسب است؟ در این مقاله می خواهیم بهترین دوربین های عکاسی در سفر از نگاه سایت نشنال جئوگرافی که استاندارهای لازم را دارد، معرفی کنیم. با ما در این پست همراه باشید.

اولین دوربینی که می خواهیم معرفی کنیم از کمپانی فوجی فیلم به نام X-T2 است. سایت نشنال جئوگرافی این دوربین را برای افرادی که می خواهد سفرهای ماجراجویانه داشته باشند پیشنهاد کرده همچنین این دوربین از لحاظ فیزیکی بسیار سبک و در عین حال قدرتمند و محکم  می باشد.

  • ویژگی های دوربین X-T2

۲۴.۳ مگا پیکسل، دارای فیلترهای رنگی اصلی، وای‌فای، منظره ‌یاب الکترونیکی، لرزش‌گیر ۵ محور، فیلم ‌برداری ۴K، بدنه ضدآب، دو ورودی SD کارت

دوربین المپیوس  OM-D E-M1 MARK II

یکی از جدیدترین دوربین هایی که به بازار آمده المپیوس OM-D E-M1 MARK II است. این دوربین قابلیت ثبت ۱۵ فریم عکس در یک ثانیه با کمک شاتر مکانیکی که دارد را دارا می باشد. فوکوس اتوماتیک این دوربین در نوع خود بی‌نظیر است  به طوری که با استفاده از آن می‌توانید حرکت هواپیما در آسمان را به راحتی ثبت کنید، علاوه بر این که این دوربین کاملا حرفه است از لحاظ فیزیکی دارای بدنه بسیار خوش‌دست و سبکی می باشد.

  • ویژگی های دوربین  OM-D E-M1 MARK II

سنسور ۴۰.۲ مگاپیکسل، عکاسی ۶۰ فریم در ثانیه با شاتر الکترونیکی، ۱۵ فریم در ثانیه با شاتر مکانیکی، ضدآب، وای‌فای، ۵ محور لرزش گیر، فیلم‌برداری ۴k و همچنین با نصب برنامه Olympus Image Share به راحتی می توانید عکس های روی دوربین را بر روی تلفن های همراهتان به اشتراک بگذارید.

دوربین سونی  A7R II

یکی از معروف ترین کمپانی های ساخت دوربین شرکت سونی است. دوربینی که از این کمپانی در نگاه نشنال جغرافی به عنوان بهترین دوربین برای عکاسی در سفر مطرح شده A7R II یک پیشنهاد خوب برای شما به شمار می رود. لنزهای این کمپانی قیمت های مناسبی دارند برای همین می توانید با تهیه چند لنز جزء بهترین عکاس های طبیعت و ماجرا جویی باشید.

  • ویژگی های دوربین  A7R II

دارای سنسور ۴۲.۲ مگاپیکسلی، وای‌فای، منظره یاب الکترونیکی، ۵ محور لرزش‌گیر، فیلم‌برداری ۴K، فوکوس اتوماتیک هیبریدی، شارژ با USB

دوربین سونی

دوربین پاناسونیک لومیکس  DMC-GX8

دیگر کمپانی مطرح در ساخت دوربین های عکاسی و فیلم برداری پاناسونیک است. دوربین لومیکس در مدل DMC-GX8 به عنوان یکی از بهترین دوربین های مسافرتی در دنیا مطرح شده است. قابلیت منظره یاب الکترونیکی با امکان چرخش ۹۰ درجه در این دوربین می تواند منظره را متناسب با زاویه سر خود تغییر دهد یا در حین فیلم برداری آن را به صورت عمودی تغییر زاویه دهد. این دوربین یکی از بهترین دوربین ها برای فیلم برداری در سفر پیشنهاد شده است.

  • ویژگی های دوربین DMC-GX8

دارای سنسور ۲۰.۳ مگاپیکسلی، وای‌فای، منظره‌یاب الکترونیکی با قابلیت چرخش، ۵ محور لرزش‌گیر، مانیتور OLED با قابلیت چرخش حول محور بدنه، ضد گرد و غبار، فوکوس اتوماتیک در نور کم

دوربین پاناسونیک لومیکس

دوربین فوجی فیلم X100T یا  X100S

دوربین X100T یا X100S از دوربین‌های خوب شرکت فوجی است که از سنسوری مشابه با دوربین X-T1 بهره برده است؛ خوش‌دست، کوچک و درعین‌حال قوی نیز می باشد. دوربین فوجی X100T بسیار خوش‌دست است و عمر باتری مناسبی دارد، همین دو ویژگی کافی است که این دوربین به عنوان یکی از بهترین دوربین‌ها در سفرهای ماجراجویان مطرح می باشد.

  • ویژگی های دوربین X100T یا X100S

دارای سنسور ۱۶.۳ مگاپیکسلی، لنز فیکس یا ثابت، وای‌فای، منظره‌یاب الکترونیکی هیبریدی، فوکوس اتوماتیک هیبریدی، فیلتر ND داخل لنز دوربین، فیلم‌برداری  HD

دوربین فوجی فیلم

دوربین پاناسونیک لومیکس  G85 4K

یگی دیگر از دوربین های خوبی که از کمپانی پاناسونیک مطرح می باشد مدل لومیکس G85 4k است. این دوربین دارای دو ویژگی ضد آب و ضد غبار می باشد تا در هر شرایطی امکان عکاسی و فیلم برداری را برای شما فراهم بیاورد. طراحی بدنه این دوربین بسیار هوشمندانه بوده و جهت حمل و نقل در سفر بسیار سبک می باشد.

  • ویژگی های دوربین G85 4K

دارای سنسور ۱۶ مگاپیکسلی، طراحی بدنه شبیه به دوربین‌های DSLR ،۵ محور لرزش‌گیر، ضدآب، بدنه سخت، فیلم‌برداری ۴K، فوکوس دنباله‌دار، فوکوس با سرعت‌بالا

دوربین پاناسونیک لومیکس

دوربین المپیوس  TG-4

آیا می خواهید حتی در زیر آب هم عکاسی کنید!؟ دوربین TG-4 المپیوس این امکان را برایتان فراهم می آورد، با توجه به بدنه سختی که دارد می تواند همراهی قدرتمندی برای شما در سفر باشد. جالب است این نکته را هم بدانید که دوربین TG-4 تا عمق ۱۴۰ متری قابلیت فیلم برداری و عکاسی را داراست.

ویژگی های دوربین TG-4

دارای سنسور ۱۶ مگاپیکسلی، وای‌فای، GPS پیشرفته، حالت سوپر ماکرو (شبیه به میکروسکوپ)، حالت فیلم‌برداری و عکاسی زیر آب، فیلم‌برداری full HD

دوربین المپیوس

دوربین سونی  A6500

یک پیشنهاد فوق العاده برای عکاسان حرفه ای می تواند سونی A6500 باشد. تمام قابلیت‌های یک دوربین فوق حرفه‌ای را دارد و همچین دیگر ویژگی که این دوربین دارد و باعث فوق العاده شدن آن شده است ۴۲۵ نقطه فوکوس هست و به کاربر این اجازه را می‌دهد تا با بیشترین دقت بر روی موضوع خود فوکوس کنند. از قابلیت‌های جدیدی که در سری دوربین‌های A سونی به آن توجه شده، لرزش‌گیر قوی ۵ محور است.

  • ویژگی های دوربین A6500

دارای سنسور ۱۶.۳ مگاپیکسلی، صفحه‌نمایش لمسی با قابلیت چرخش حول محور بدنه. وای‌فای، منظره‌یاب الکترونیکی، ۵ محور لرزش‌گیر، ۴۲۵ نقطه در فوکوس خودکار، فیلم‌برداری ۴K با S-Log

دوربین سونی

دوربین سونی RX100 V

دوربینی که انگار از اول ساخت آن برای سفر در نظر گرفته شده اند. سونی RX100 V یکی از فوق العاده ترین دوربین های کمپانی سونی می باشد که قابلیت ثبت تصاویر ۴K را دارد. برای همین این دوربین گزینه بسیار مناسبی برای عکاسی در سفر به شمار می رود. همچنین شما می توانید با نصب اپلیکیشن PlayMemories دوربین خود را به موبایل های هوشمندتان Sync نمایید.

  • ویژگی های دوربین RX100 V

دارای سنسور ۲۰.۳ مگاپیکسلی، وای‌فای، منظره‌یاب الکترونیکی پاپ آپ، قابلیت عکاسی ۲۴ فریم در ثانیه با فوکوس اتوماتیک، ویدئو ۴K، اندازه کوچک، قابلیت فیلم‌برداری سوپر اسلوموشن عکاس  HDR، فیلم‌برداری به‌ صورت Time-Lapse و همچنین دارای فیلترهای عکاسی

دوربین سونی RX100 V

دوربین نیکون Coolpix P900

آخرین گزینه نشنال جئوگرافی دوربین نیکون Coolpix P900است. با توجه به ویژگی های خوبی که این دوربین دارد قیمت آن هم بسیار مناسب است برای همین یکی از پرطرفدار ترین مدل های نیکون به شمار می رود. اگر شما اهل سافاری و گردشگری های ماجراجویانه هستید، این دوربین گزینه بسیار مناسبی برایتان است.

  • ویژگی های دوربین نیکون Coolpix P900

داری سنسور ۱۶.۳ مگاپیکسلی، وای‌فای، منظره‌یاب الکترونیک، لرزش‌گیر در محورهای افقی و عمودی، لرزش‌گیر عکس، شارژ USB، حالت‌های عکاسی کاربردی

دوربین نیکون