حس خوب زندگی

حس خوب هدیه میدهم

حس خوب زندگی

حس خوب هدیه میدهم

چگونه با کارهای ساده حال دلمان را خوب کنیم؟


ویکی استارک نویسنده وب‌سایت psychologytoday   بیست و یک کار ساده را فهرست کرده و معتقد است انجام این کارها احساس لحظه‌ای خوبی را در درون ما جاری می‌کند. این مطلب را ترجمه کرده‌ایم تا شما هم از این ۲۱ کار آگاه شوید.

من می‌دانم که همین لحظه‌ای که در حال خواندن این مطلب هستید ممکن است غمگین باشید. می‌دانم که برای گذر از چالش‌های زندگی چه دردسرهایی را تحمل کرده‌اید. حتی می‌دانم گاهی چقدر بیدار شدن از خواب و بیرون رفتن کار دشواری است. من می‌دانم که چقدر همه ما دوست داریم احساسات منفی را از خود دور کنیم و پس از گذر از سختی‌ها به احساس شادی دست پیدا کنیم و در این راه اصلا برای‌مان مهم نیست که دلیل این احساسات منفی چیست. اما من معتقدم شما برای داشتن یک زندگی خوب و خوشحال باید دائما تلاش کنید. به جای این‌که دائما دنبال این موضوع باشید که سریع احساسات مثبت در درون‌تان جاری شود، بهتر است صبور باشد و با برداشتن گام‌های کوچک اما مداوم احساسات خود را به درون‌تان هدیه کنید. باید به این کار ادامه دهید تا بتوانید در سختی‌ها خود را بهتر مدیریت کنید.

با این همه، من فهرستی تهیه کرده‌ام از ۲۱ کار ساده که می‌تواند احساسات خوبی را در شما ایجاد کند. می‌توانید آن را پرینت بگیرید و در جایی نصب کنید که همیشه جلوی چشم‌تان باشد و هر گاه خواستید یک یا دو کار را انتخاب کنید و آن‌ها را انجام دهید. اگر واقعا غمگین و افسرده هستید انجام این کارها احساس بهتری در شما ایجاد می‌کند. از همه مهم‌تر، این کارها هزینه‌ای ندارند، برای انجام‌شان نیاز به تجهیزات خاصی ندارید و انجام آن‌ها پیچیده نیست.
 

۱- پیاده‌روی کنید و با طبیعت ارتباط برقرار کنید.
۲- آهنگ مورد علاقه خود را زمزمه کنید.
۳- پول، وسیله یا زمان خود را صرف امور خیریه کنید.
۴- بنویسید.
۵- یک برنامه کمدی تماشا کنید.
۶- با حیوان خانگی خود بازی کنید.
۷-یک یادداشت محبت‌آمیز یا دوستانه برای کسانی که دوست‌‌شان دارید بفرستید.
۸- ۱۰ دقیقه مدیتیشن کنید.
۹- طراحی کنید.
۱۰- به موسیقی مورد علاقه خود گوش کنید.
۱۱- غذا درست کنید.
۱۲- آب‌تنی کنید.
۱۳- ۲۰ دقیقه یوگا کنید.
۱۴- یک کتاب یا شعر بخوانید.
۱۵- یک آهنگ بگذارید و تنهایی برقصید.
۱۶- با یکی از اعضای حمایت‌گر خانواده یا یکی از دوستان خود گپ بزنید.
۱۷- در کلاس‌های مورد علاقه خود ثبت‌نام کنید.
۱۸- چشمان خود را ببندید، بایستید و ۱۰ نفس عمیق بکشید.
۱۹- یک پازل را کامل کنید.
۲۰- سه چیزی را که باعث شادی شماست یادداشت کنید.
۲۱- آیروبیک انجام دهید.

هر کدام از کارهای فهرست بالا که شما را وسوسه می‌کند انجام دهید. این وسوسه همان نیروی درونی شماست که شما را به سمت انجام یکی از کارهای بالا سوق می‌دهد. مطمئنم که خیلی از شما حس و حال انجام هیچ‌کدام از کارهای بالا را ندارید اما وقتی یکی از آن‌ها را انجام دادید و تاثیر آن را دیدید، مشتاق به انجام روزانه آن‌ها خواهید شد.