حس خوب زندگی

حس خوب هدیه میدهم

حس خوب زندگی

حس خوب هدیه میدهم

۱۱ چیزی که فقط سفر کردن به شما یاد میده

فرض کنید در چنین شرایطی هستید:

 

هوا خیلی گرمه و عرق کردید.

 

چند ساعت پیاده‌روی با یه کیف سنگین باعث شده حسابی خسته بشید و لباس‌هاتون به بدنتون چسبیده.

 

آخرین باقیمانده آب‌تون رو چند ساعت پیش خورده‌اید و گلوتون به شدت خشک شده.

 

شدت گرما و خستگی قدرت هرکاری رو ازتون گرفته و چند کیلومتر تا آبادی بعدی هنوز فاصله دارید.

 

از طرف دیگه شما در کشور خارجی هستید و زبان مردم اونجا را هم متوجه نمیشید.

 

اینجا جایی است که شما متوجه محدودیت‌های جسمی و ذهنی خودتون میشید و سفر براتون تبدیل به یک معلم میشه.

 

۱. سفر باعث آشکار شدن ذات دوستی شما و دوستانتان می‌شود

مسافرت به شما امکان می‌دهد که برای مدتی از دوستانی که همیشه در کنارشون بودید دور باشید. این جدایی به شما کمک میکنه عمق دوستی را بفهمید. وقتی از سفر برگشتید دوست دارید که باز هم ارتباطتان را با دوستانتون ادامه بدید یا در زمان دور بودن فهمیدید که رابطتون با اونها واقعا توخالی بوده. سفر رفتن بدون یا همراه با دوستاتون شبیه یه قماره. در حین و بعد از سفر شاید رابطتون قوی‌تر از قبل بشه و شاید هم متوجه بشید این دوستی دلیل درستی نبوده و فقط موقعیت فیزیکی (دانشگاه، شرکت و...) باعث این دوستی شده بودند و شما هیچ ربطی به هم ندارید.

 

۲. مسافرت کمک می‌کنه از وضعیت اقلیت‌ها با خبر بشید

وی ایرن دسته‌های مختلفی داریم. بلوچ، کرد، عربِ خوزستان، ترک و حتی فارس. در شرایط عادی شما هیچ وقت شانس اینکه از نزدیک با این آدم‌ها ارتباط برقرار کنید و از سبک زندگیشون با خبر بشید ندارید. اما سفر میتونه کاری کنه که شما از منطقه‌ای که در اون جزو اکثریت بودید خارج بشید و مدتی به عنوان اقلیت و شاید تنها آدم یک قوم دیگه در بین سایر افراد زندگی کنید.

 

حالا فرض کنید مقیاس از ایران بزرگ‌تر بشه و شما تنها سفید پوست در بین مردم یه منطقه در آفریقا باشید.

 

۳.سفر به شما قدرت تحمل شرایط را می‌دهد

سفر به شما یاد میده در زمانی که همه اطرافیان پر از نگرانی و اضطراب هستند بتوانید کنترل خود را حفظ کنید و شرایط را آنطور که می‌خواهید تغیر بدید. وقتی در سفر شما به لبه پرتگاه می‌رسید، یاد میگیرید که یا آن را تحمل کنید و درستش کنید یا از بین میرید.

 

۴.سفر، حقیقت همه جهان را به شما می‌گوید

شما می‌تونید مطلب و کتاب‌های زیادی در مورد تخت جمشید، پاسارگاد، روم باستان و ... بخونید. حتی در مورد نمونه‌های خارجی فیلم هم ببینید اما مطمئن باشید وقتی برای اولین بار آنجا را ببینید تازه متوجه آنچه که قبلا خوانده یا شنیده‌اید می‌شوید.

 

کیه که خوندن کتاب یا صفحات ویکی‌پدیا در مورد تخت جمشید یا پاسارگاد رو بتونه با گشتن حضوری توی اونجا مقایسه کنه؟ توی سفر تاریخ متحرک میشه.

۵. سفر به شما یک فرصت نادر برای تنهایی و شروع دوباره می‌دهد

شما در شرایط عادی همیشه در دانشگاه، محل کار و... هستید. عملا در دنیای امروز شما امکان تنها بودن یا ندارید. منظورم از تنهایی اینه که برای مدتی بتونید با خودتون خلوت کنید و زندگیتون را هرس کنید.

 

همه ما زمان‌هایی نیاز داریم که تنها باشیم تا بتونیم در مورد مسایل شخصی و غیرشخصی فکر کنیم. بخش‌هایی از زندگیمون را حذف کنیم و نهایتا بتونیم خودمون را ریکاوری کنیم. سفر تنها جاییه که این قدرت را به ما میده.

 

۶. فرصت دور بودن از تکنولوژی

همه ما یادمون رفته دوران بدون تلفن همراه، لپ تاپ و اینترنت چطور بود. شما در سفر به صورت اتوماتیک دسترسیتون به تکنولوژی و اینترنت کم میشه. از طرف دیگه به خاطر محدودیت‌های فضایی اکثرا امکان اینکه لپ تاپتون را همراه خودتون ببرید وجود نداره و این به شما کمک میکنه تا کمی از دنیای تکنولوژی دور بشید و جهان را از پنجره واقعی خودش ببینید نه گوشی‌های موبایل.

 

این دوری اجباری فرصت مناسبی است تا ببینیم چقدر به این وسایل اعتیاد پیدا کرده‌ایم و تا دیرتر نشده فکری به حال خودمون بکنیم.

 

۷. سفر زنجیری که شما را از حرکت باز میدارد را می‌شکند

سفر اثبات این استدلال است که آدم هیچ‌جایی گیر نمی‌کند. شما مجبور نیستید برای همیشه در یک خانه، شرکت، و یا در یک رابطه بمانید. هرچقدر شما بیشتر سفر کنید بیشتر مطمئن می‌شوید که همیشه برای ایجاد تغیر در زندگی‌تان آزاد هستید.

 

۸. سفر کمک می‌کند که زمان بیشتری داشته باشید

اگر همیشه به فکر اتفاق بعدی باشید و انتظار آن را بکشید اصلا سفر خوبی نخواهید داشت. سفر به شما یاد می‌دهد که باید در لحظه زندگی کنید و از زمانی که در حال حاضر دارید بهترین استفاده را کنید. هیچ کس جاودانه نیست و برای زندگی بهتر چه چیزی بهتر از این که یاد بگیریم از زمان فعلی بیشترین بهره را ببریم و چشم به آینده و اتفاقات بعدی ندوزیم؟

 

۹. سفر قدرت حواس شما را افزایش می‌دهد

وقتی شما باید حواستون به پشت سرتون باشه یا وقتی در یک شرایط سخت قرار میگیرید حواس شما فعال می‌شوند. حواسی که در حالت عادی از آن‌ها استفاده نمی‌کردید.

 

قدرت تخیل شما به کار میفتد و در مورد سناریوهای مختلف به شما هشدار می‌دهد و برای آن برنامه ریزی می‌کند. شما قادر به فکر کردن به مراحل مختلف می‌شوید و به سرعت در حال حرکت بین سناریو‌های متفاوت می‌شوید که «اگر این اتفاق افتاد من هم فلان کار را انجام میدم» . سفر به شما یاد می‌دهد که مثل آدم‌های بزرگ رویاپردازی را یاد بگیرید.

 

۱۰. سفر به شما کمک می‌کند که شخصیت و کاراکترتان را بشناسید

اگر فرض کنیم که شما در خارج از محدوده راحتی خود سفر می‌کنید، سفر شما را در شرایطی قرار می‌دهد که قبلا آن را تجربه نکرده‌اید و شما فقط اگر شجاع باشید می‌تونید ببینید در آن شرایط چه عکس العملی خواهید داشت.

 

شما وقتی از محدوده راحتی خود خارج می‌شوید تازه با شخصیت واقعی خودتون رو به رو خواهید شد.

 

۱۱.درون کسی که با آن به سفر می‌روید را به شما نشان می‌دهد

سفر پر از شرایط متفاوت و غیرقابل پیش بینی است. فرض کنید شما با نامزدتان یا کسی که قرار است در کار با آن شریک بشوید به سفر بروید. در حین سفر می‌توانید اخلاقیات طرف مقابل را بفهمید. ببینید آیا در زمان سختی هنوز پشت‌کار و قدرت جنگندگیش را حفظ می‌کند یا نه.

 

خیلی‌ها دوست دارند قبل از شروع رابطه یا همکاری از این خصوصیات طرف مقابل باخبر شوند.

به این دلایل، تنهایی سفر کنید!

شاید باورتان نشود؛ اما به تنهایی مسافرت کردن، مزایای زیادی دارد که اغلب به آن ها فکر نمی کنیم. اگر شما هم کمی با حوصله و دقتِ نظرِ بیشتر بیاندیشید حتما نکات مثبت زیادی را در این نوع سفرها خواهید یافت.

حتما برایتان اتفاق افتاده که هوای سفر به سرتان بزند و با چشمانی بسته خود را در فضایی باز و در میان دشت و جنگل ها تصور کنید. همه می دانیم که سفر رفتن آن قدرها هم آسان نیست و با مشکلاتی همراه است؛ برای مثال حتی اگر پول و زمان کافی در اختیار داشته باشید، باز هم پیدا کردن یک همسفر مناسب کار سختی خواهد بود.

اختلاف نظر، موضوعی است که گاهی سفر را به خاطره ای تلخ تبدیل می کند؛ پس باید همسفری بیابیم که سلایقش تا حدودی شبیه به خودمان باشد. همه شانس پیدا کردن یک دوست خوب را ندارند و به دلیل تنهایی، برای همیشه رویای سفر را فراموش می کنند؛ اما بعضی ها که کمی پر دل و جرات ترند به راحتی از آرمان هایشان نمی گذرند و به تنهایی راهی سفر می شوند.

امروز بررسی می کنیم که آیا واقعا تنهایی سفر رفتن، بد و آزار دهنده است؟ یا می تواند شیوه ای متفاوت از خوشگذرانی باشد و چشمتان را به روی دنیایی تازه باز کند؟ چرا افراد زیادی از سفرهای انفرادی واهمه دارند؟ شاید باورتان نشود؛ اما به تنهایی مسافرت کردن، مزایای زیادی دارد که اغلب به آن ها فکر نمی کنیم. اگر شما هم کمی با حوصله و دقتِ نظرِ بیشتر بیاندیشید حتما نکات مثبت زیادی را در این نوع سفرها خواهید یافت. در ادامه با هم چند دلیل مهم را برای انتخاب سفرهای انفرادی مرور می کنیم تا شروعی باشد برای تغییر نگاه شما عزیزان.

1- برنامه ریزی برای سفر آسان تر خواهد بود

همه ی ما فهرستی از شهرهایی داریم که علاقمندیم به آن ها سفر کنیم و ترجیح می دهیم در هر شهر، حتما به سراغ جاذبه های خاصی برویم. در این میان بودجه ی خاصی را هم برای مسافرت و گشت و گذارهایمان در نظر می گیریم و می کوشیم تا نهایت استفاده و لذت را از آن ببریم. شاید خیلی وقت ها کسی را نداشته باشیم که سلایقش شبیه به ما باشد و مجبور شویم تنها دل به جاده بزنیم؛ اما این موضوع خیلی هم بد نیست، اگر تنهایی راهی سفر هستید، اولویت اول و آخر شما هستید و اصلا نباید نظرات افراد دیگری را هم در تصمیم های خود دخیل کنید، به عبارت دیگر تنها نیازهای شما اهمیت دارد.

در تصمیم خود استوار باشید، هرکسی فقط یک بار زندگی می کند و شما سزاوارِ تجربه ی بهترین ها هستید. یک تعطیلات را انتخاب کرده و بار سفرتان را هر چه سریع تر ببندید.

2- کمی به خودتان اهمیت می دهید

 در دنیای پر هیاهوی امروزی و با پیشرفت تکنولوژی، دیگر کمتر وقت داریم که به شخصِ خودمان اهمیت بدهیم؛ اما سفر انفرادی فرصت خوبی برای کسب انرژی خواهد بود. تنها بودن در جاده ها و خیره شدن به افق زمان مناسبی برای به تماشا نشستنِ بازتاب زندگی‌تان است. تنهایی را مغتنم شمارید، از شبکه های اجتماعی بیرون آمده و اندکی به خودتان بیاندیشید.

وقتی از روزمرگی های زندگی فاصله گرفته و کمی دور می شوید، قطعا نکات جالب و جدیدی را درباره ی خودتان کشف خواهید کرد. دید بازتر و سفر کردن در سکوت مطلق، شما را به نزدیک شدن به هدف هایتان کمک می نماید؛ حتی در این نوع سفرها می توانید راه حلی برای مشکلات زندگی یا آسان تر شدن آن ها بیابید.

3- همه چیز حول شما می چرخد

اگر برای یک بار هم که شده برای مسافرت رفتن با یک گروه چند نفره برنامه ریزی کرده باشید، حتما به دشواری این موضوع پی برده اید. هیچ گروهی بر سر این که چه زمانی به سفر بروند، کجا غذا بخورند، کجا بمانند و... توافق ندارد و لیدرها ساعات زیادی را برای هماهنگ کردن مسافران صرف می کنند.

یکی از بزرگترین مزایای سفر انفرادی این است که همه چیز حول شما می گردد تا آرزوهایتان برآورده شود. اگر علاقمند باشید 3 روز را در ساحل دراز بکشید و اصلا تکان نخورید هم هیچ کسی مانع شما نخواهد بود. بعضی ها در طی سفر باید حتما از چندین جاذبه ی مهم دیدن کنند؛ اما برای شما اصلا چنین اجباری وجود ندارد. حتی اگر اتاقی بگیرید که تنها 3 متر مساحت داشته باشد هم هیچ کسی با شما مخالفت نمی کند.

وقتی تنهایی به مسافرت می روید، می توانید هرچه دلتان می خواهد بخورید و به هر رستوران و هر جایی که در ذهنتان بوده بروید، همه چیز مهیاست که شما بالاترین لذت را از تعطیلاتتان ببرید.

4- شاید از تنهایی در بیایید

مطمئنا بزرگترین معضل در سفرهای انفرادی، ترس از تنهایی است؛ اما اگر انتخاب های خوب و هوشمندانه ای داشته باشید، اصلا حس تنهایی نخواهید داشت. مثلا غذاهای خیابانی را امتحان کنید و یا با محلیان هم صحبت شده و از رستوران های مخصوص آن ها استفاده نمایید. حتی اگر به کشوری خارجی رهسپارید، با مهاجران یا توریست ها نشست و برخاست کنید؛ آن ها از شما استقبال خواهند کرد.

اگر به توریست ها بگویید که تنهایی به سفر آمده اید حتما یاریتان خواهند کرد و شاید با شما دوست شوند. به طور کلی همه چیز به نوع برخورد و سلایق شما در برقراری ارتباط با دیگران بر می گردد.

5- تجربه بیشتری کسب می کنید

بدیهی است که سفر با دوستان و خانواده مزایای زیادی دارد؛ اما مسافرت به صورت انفرادی می تواند فرصت کسب تجارب بسیار زیاد و نوینی را در اختیارتان قرار بدهد، مثلا فرصت پیدا کردن یک دوست از کشوری دیگر را خواهید داشت و یا می توانید به ده ها موزه رفته و فقط موارد مورد علاقه‌تان را تماشا کنید.

مطمئنا در این نوع سفرها همه ی خاطرات شما عمیق تر و روشن تر در ذهنتان باقی خواهند ماند و نهایتا از این که از پس مشکلات بر آمدید خوشنود می شوید. وقتی با افراد دیگری به سفر می رویم از مجموعه ای از تجربه ها استفاده می کنیم؛ اما اگر تنها باشیم سلیقه های خودمان را بهتر می شناسیم.

6- اعتماد به نفستان بالا می رود

خیلی از مردم با شنیدن نامِ سفر انفرادی به سرعت با آن مخالفت می کنند؛ اما قطعا آن ها لذت تنهایی مسافرت رفتن را نچشیده اند. فرض کنید روزی، به فردی تبدیل شوید که کل دنیا را به تنهایی زیر پا گذاشته؛ مسلما حس غرور خاصی به شما دست می دهد و اعتماد به نفستان به شدت بالا می رود.

اگر همیشه از انجام دادن بعضی از کارها جلوی دوست و آشنا خجالت می کشیدید، در سفر انفرادی زمان خوبی برای امتحان کردن آن کارها دارید. شما در این نوع سفرها باید به تنهایی با چالش ها برخورد نمایید و مطمئنا همین موضوع حسابی بر افزایش حس اعتماد به نفس شما تاثیر خواهد داشت.

7- مسافر ماهری خواهید شد

در سفرهای انفرادی، به اطراف بیشتر توجه خواهید کرد و جزئیات برایتان مهم تر جلوه می کنند. ناخودآگاه در افکارتان به اتفاقات و رویدادهای اطرافتان فکر می کنید و برای خطرات پیش رو آماده خواهید شد؛ این نکته در طول سفر تکرار می شود و شما را به یک مسافر بهتر یا ماهر تبدیل می کند؛ حتی شاید باهوش تر هم شوید.

اگر زمان زیادی داشته باشید تا به تنهایی سفر رفتنتان ادامه دهید، حتما فرصت ساخت مستند را هم خواهید داشت. این گونه، تجربیاتتان را هم با دیگران به اشتراک خواهید گذاشت تا بقیه هم سفرهای بهتری داشته باشند. پیشنهاد می کنیم حتما مستند بسازید و درباره ی روزی که گذراندید و همه ی اتفاقات روزانه‌تان صحبت کنید؛ با انجام این کار هیچ وقت نکته هایی که یاد گرفتید را فراموش نخواهید کرد.

8- صرفه جویی می کنید

همیشه پول یکی از بزرگترین موضوعات در طول سفر است و هر کسی هم برای خرج کردن پول هایش نظر و عقیده ی مخصوص به خود را دارد؛ اما اگر تنهایی به سفر بروید، می توانید در خرج کردن بودجه ی خود نهایت صرفه جویی را به خرج دهید و هیچ کسی هم شما را خسیس خطاب نخواهد کرد.

شاید باورتان نشود اما خیلی پیش آمده که یک زوج هم بر سر چگونگی خرج کردن پول هایشان با هم اختلاف نظر داشته باشند و همین نکته سفرشان را تلخ کند. شما حالا فرصتی دارید که ارزان ترین غذای کشور را نوش جان کنید؛ در حالی که در مسافرخانه ای فوق العاده کوچک اقامت کرده اید و هیچ مانعی هم پیش رویتان نخواهد بود.

9- تجربه احساس رضایت

همه ی افرادی که به تنهایی به سفر می روند، برای یک بار هم که شده در طول مسافرتشان احساس ناامیدی می کنند؛ مثلا وقتی نمی توانند یک رستوران خاص را در شهری مثل پکن بیابند و یا در کشوری مثل آلمان موفق به برقراری ارتباط با افراد دیگر نمی شوند؛ اما این مشکل همه ی مسافران است و به تنها بودن یا نبودن ربطی ندارد.

نکته ی خوب این است که همه ی مسافرانِ تنها، در پایان سفرشان یک حس رضایتمندی توصیف نشدنی را تجربه می کنند؛ زیرا حقیقتا مشکلاتِ ناشی از ندانستن زبان محلی یا پیدا نکردن آدرس به تنها بودن یا نبودن هیچ ارتباطی ندارد. اگر ریسک پذیر هستید حتما سفرِ انفرادی را امتحان نمایید.

10- یافتن پاسخ سوالی مهم و اساسی
 
اگر از آن دسته افرادی هستید که با خود گفته اید من به تنهایی هیچ کاری از دستم ساخته نیست و اصلا به تنهایی هیچ کاری نمی توانم انجام دهم، به سرعت برنامه ای برای سفر انفرادی بچینید؛ چون در نهایت پاسخی قطعی برای این سوال خواهید یافت که آیا شخصا از پس کاری بر می آیید یا خیر.

تجربه ی سفر انفرادی کمک خواهد کرد که حرف های تازه ای برای در میان گذاشتن با اطرافیانتان داشته باشید و از ته دل به خودتان افتخار کنید. مثلا نهایتا متوجه خواهید شد که توانسته اید به تنهایی با غریبه ها ارتباط بر قرار نمایید، تاریخ و فرهنگ مردمان دیگر کشورها را یاد بگیرید و موضوعاتی از این دست.

با فواید شگفت انگیز سفر کردن آشنا شوید!

اگر یک توصیه وجود داشته باشد که به درد آدم های دنیای امروز بخورد این است که، لذت‌های بیشتری را در زندگی تجربه کنند، یعنی بیشتر سفر کنند. منظور ما این نیست که به سفرهای از پیش برنامه‌ریزی شده برای انجام کار خاصی بروید، بلکه پیشنهاد ما این است که به جایی بروید که هرگز قبلا نرفته‌اید تا اجازه دهید زندگی به شما نشان بدهد چه فرصت‌هایی در انتظار شماست


و حتی تصورش را هم نمی‌کردید. سفر کردن از خیلی جنبه‌ها شگفت‌انگیز است، حس سفر دوستی ما را ارضا کرده و ما را مشتاق بازدید از جاهای بیشتر و تجربه‌ی فرهنگ‌های متعددی می‌کند، با غذاهای جدیدی آشنا می‌‌شویم و افراد بیشتری را ملاقات می‌کنیم. حالا نُه فایده‌ی عالی سفر کردن را برای‌ تان می‌گوییم تا به این تجربه‌ی خوب و لذت‌بخش زندگی ایمان بیاورید.


۱. با سفر کردن هدف جدیدی پیدا خواهید کرد
 سفر کردن ، یک سرمایه‌گذاری شگفت‌انگیز در درون خودتان است. وقتی به سفر می‌روید با آدمهای جدید، فرهنگ‌ های جدید و سبک‌ های جدیدی از زندگی روبرو می‌شوید و این فرصتی است که اگر مدام در خانه و محل زندگی‌تان باشید برای‌تان پیش نخواهد آمد.

در مواجهه با این سوژه‌های جدید و تازه، بینش جدیدی هم نسبت به زندگی پیدا می‌کنید و دنیا را از زاویه‌ی دیگری خواهید دید و در نتیجه احتمالا هدف جدیدی هم برای زندگی‌تان پیدا می‌کنید.

اگر احساس می‌کنید در هدفی که دارید، در حال درجا زدن هستید، نمی‌دانید با زندگی‌تان چه می‌خواهید بکنید یا در مورد کار و مسیر تحصیلات‌ تان سردرگمید، سفر کنید؛ بابت چیزهای جدیدی که کشف می‌کنید متعجب می‌شوید و حس و جهت تازه‌ای در زندگی خواهید یافت.

۲. بیشتر قدر خانه‌تان را خواهید دانست
سفر کردن از هر نظر مفید است؛ اگر به کشورهایی سفر کنید که سطح زندگی بالاتری دارند، چیزهای خوبی برای ارتقاء سطح زندگی‌ تان یاد خواهید گرفت و اگر هم به سرزمین‌هایی بروید که سطح و کیفیت زندگی‌شان پایین‌تر است، یاد می‌گیرید که از خانه و محل سکونت خودتان بیشتر لذت ببرید.

زمانی که دور از خانه هستیم و مخصوصا امکانات و تسهیلات همیشگی خودمان را در اختیار نداریم، وقتی به خانه برمی‌گردیم، بابت همان امکانات و داشته‌ها که چون عادی شده بودند به چشممان نمی‌آمدند خوشحال و راضی و قدردان خواهیم بود. گاهی حتی ممکن است به این نتیجه برسید که خانه‌تان، تکه‌ای از بهشت است که روی زمین افتاده و متعلق به خود ِ خود ِ شماست!


۳. خواهید فهمید که خانه‌ی شما، چیزی بیشتر از صرفا مکان زندگی‌تان است
تا زمانی‌که بعد از سفر به خانه برنگردید و سرتان را روی بالش محبوب و همیشگی‌ تان نگذارید، نخواهید فهمید که سفر کردن چقدر زیبا است. هر چه بیشتر سفر کنید، بیشتر درک خواهید کرد که خانه‌ی شما چیزی فراتر از یک شهر، سرزمین و جایی است که در آن متولد شده‌اید و رشد کرده‌اید؛ خواهید فهمید که خانه‌ تان، دنیای شماست، جایی که می‌توانید با آرامش و امنیت در آن زندگی کنید و از یکدیگر حمایت کنید.

۴. با سفر کردن خواهید فهمید که چقدر درباره‌ی دنیا کم می‌دانید
این دنیا مانند کتابی است که هرکس سفر نکند، تنها یک صفحه از آن را خوانده است. به گزارش نبض ما، وقتی سفر می‌کنیم، متوجه می‌شویم تصوری که از بعضی چیزها داشتیم چقدر با واقعیت فاصله دارد و ما تا پیش از آن، تحت آموزه‌ها و باورهای القا شده چقدر اطلاعات کم و ناقصی داشتیم.

حتی درمورد خود ِ سفر هم ممکن است به باورهای جدیدی برسید، مثلا می‌بینید مکانی را که زمانی فکر می‌کردید گرانقیمت یا خطرناک است، ابدا آنگونه نیست. یا شاید به این نتیجه برسید که غریبه‌ ها چقدر می‌توانند مهربان و با محبت باشند و چه کمک‌هایی می‌توانند به شما بکنند. فراتر از همه‌‌ی اینها، آشنایی و کشف جاهای جدید و آدمهای جدید و فرهنگ‌ های جدید، یعنی کشف دنیایی جدید تر و جذاب‌ تر.

۵. خواهید فهمید که همه‌ی انسانها، نیازهای مشابهی دارند
سفر کردن با قضاوت‌ های نادرست، تعصب و کوته‌فکری هیچ میانه‌ای ندارد. در سفر خواهید دید که خیلی وقت‌ها سابقه‌ی خانوادگی شما اهمیتی ندارد و همه‌ی انسان‌ها در نیازهای اولیه با هم مشترک اند. هر چه بیشتر سفر کنید، بیشتر هم این واقعیت را درک خواهید کرد، در نتیجه مهارت و رغبت‌ تان در ارتباط برقرارکردن با دیگران، بدون توجه به طبقه و نژاد آنها بیشتر خواهد شد.


۶. خواهید فهمید که دوست پیدا کردن، بی‌نهایت ساده است
یکی از بزرگترین موهبت‌های سفر کردن ، این است که می‌بینید دوست پیدا کردن و دوست شدن با دیگران چقدر راحت است. وقتی آدمها از شرایط همیشگی و روتین‌شان فاصله می‌گیرند و بدون احساس ترس از قضاوت یا شرمندگی، خود‌ِ حقیقی‌شان را رو می‌کنند، یک اتفاق جادویی روی می‌دهد. این صداقت و روراستی، دیگران را هم تشویق می‌کند که اصیل و واقعی باشند و برای همین می‌بینید با تنها چند ساعت بودن در کنار کسی که قبلا او را نمی‌شناخته‌اید چه دوستان خوب و صمیمی می‌شوید.


۷. بهم پیوستگی بشریت را تجربه خواهید کرد
بدون شک سفر نمی‌تواند جلوی تعصب‌ها و جنگ‌های جهانی را بگیرد! اما خوردن‌ ها و خندیدن‌ ها و نگرانی‌ ها و هیجان‌های مشترک در طول سفر می‌تواند درک ما را از هم نوعان‌مان بیشتر کند. همانطور که متوجه نیازهای مشترک‌مان می‌شویم و رابطه‌های بهتری با دیگران برقرار می‌کنیم، عمیقا هم درک خواهیم کرد که آدمها در سراسر دنیا به طرز شگفت‌انگیزی به هم مرتبط هستند.

این آگاهی و هشیاری، نگاه ما را به دنیا دگرگون می‌کند و تجربه‌ی ما از محیط اطراف و خودمان تحت تاثیر قرار می‌دهد. ارتقاء تمام جوانب هشیاری و درک ما از دنیا، به ما کمک می‌کند از نعمت‌هایی که در اختیار داریم بهترین استفاده را بکنیم و از تمام لحظات‌مان لذت ببریم.


۸. خوشبختی و همزمانی پدیده‌ها را تجربه خواهید کرد
سفر کردن یکی از ساده‌ترین راههای آگاه شدن از امواج جادویی ارتباطی بین تمام مخلوقات است که با زمانبندی دقیق، به طرز خوشایندی روی می‌دهد.

شما با پیدا کردن چیزهای جدید و ارزشمند و لذت‌بخش که تصادفا سر راهتان قرار می‌گیرند، خوشبختی را حس خواهید کرد و با تجربه‌ی همزمانی حوادثی که می‌فهمید به طرز معناداری بهم مرتبط هستند اما ظاهرا علتی برای‌ این ارتباط نمی‌بینید، به نظم و ترتیب زیبای حاکم در این جهان پی خواهید برد. به طور مثال، شاید خاطره‌ ای از سفری داشته باشید که در شرایطی که شدیدا نیاز به کمک داشتید و در مکانی ناآشنا، نمی‌دانستید دقیقا چه باید بکنید، کسی مقابل‌تان قرار گرفته که بیشتر از هر کس دیگری کمک‌تان کرده است و همین شروعی شد برای رابطه‌‌ای دوستانه و همیشگی.

۹. با سفر کردن خواهید فهمید که زندگی، هدیه‌ای فوق‌العاده است
بیست سال بعد بابت کارهایی که الان می‌توانستید انجام دهید و ندادید خودتان را سرزنش خواهید کرد و افسوس خواهید خورد، فرصت کشف تازه‌ها همین الان است، پس از شتاب‌تان برای رسیدن به مشغله‌ها کم کنید و با تجربه‌ی تازه‌ها نفسی تازه کنید. زندگی نعمتی باارزش است و ما با تجربه‌ ی لذت‌ها و خوشی‌ ها و تحسین تمام لحظات زیبای زندگی و سهیم شدن آنها با دیگران، شناخت عمیق‌ تری از این نعمت پیدا می‌کنیم. حالا که انرژی دارید و می‌ توانید، زندگی کنید، سفر کنید و لذت ببرید!

معرفی کتاب – از کاپ تا کِیپ ! سفر به آخر دنیا

« و پی بردم که فقط برای اینکه بتوانم خودم باشم یک چهارم دور دنیا را طی نمی‌کردم، برای این طی می‌کردم که بتوانم به بهترین وجوه شخصیت خود دست پیدا کنم. و این وجوه نمی‌بایست با هر ناملایمی می‌رنجید و از کوره در می‌رفت. به عکس می‌بایست بیشترین بهره را از زندگی و از این دنیا می‌گرفت، دنیایی که هنوز چیزهای بسیاری داشت که باید می‌دیدم.»


کتاب از کاپ تا کِیپ روایت بخشی از زندگی رضا پاکروان به نوشته ی خود اوست. داستان از جایی شروع میشه که یک روز حس میکنه زندگی راحت و شغل مناسب و تمام ایده آل هایی که تا آن روز برای بدست آوردنش تلاش کرده نه تنها به زندگی او لذتی نبخشیده بلکه در روزهایی کاملا یکنواخت و بی روح در حال دست و پا زدنه.


رضا پاکروان برای تغییر در زندگی تصمیم به فعالیت در یک خیریه می گیره و این نقطه شروع سفر اوست. زندگی راحت و آسوده لندن را رها میکنه و با دوستش استیو از نورکاپ در شمالی‌ترین نقطه اروپا به راه میافته تا ۱۷۷۰۰ کیلومتر را به کیپ تاون در آن سوی کره زمین رکاب برنه. سفر بی‌پشتیبان آن دو برای طی مسافت و دستیابی به رکورد جهانیِ مسابقه با زمان تبدیل میشه.


حالا فکر می کنین با چه مشکلاتی در این سفر روبرو شده ؟ آیا واقعا به هدفش رسیده و زندگی رو اون طور که میخواسته درک کرده یا ممکنه وسط راه از تصمیمش پشیمون شده باشه ؟

طوری که رضا پاکروان در کتابش تعریف کرده، با دست و پنجه نرم کردن با جاده های ناهمواره، گرمازدگی و بیماری ها یک زندگی بهتر و معنی دار برای خودش میسازه. این کتاب شامل سه فصل و ۲۴ بخش هست . کتابی نسبتا قطور اما فوق العاده سرگرم کننده و جذاب ! اگر به سفر و جهانگردی علاقمند هستین خوندن این کتاب رو بهتون پیشنهاد می کنیم .

بهترین هدایای تبلیغاتی که میتوانیم در مناسبت های مختلف به دیگران هدیه کنیم.

بهترین هدایای تبلیغاتی و ارائه آن ها یکی از مهمترین دغدغه افرادی است که قصد دارند از هدایای تبلیغاتی استفاده کنند. صنعت تبلیغات پیشرفت زیادی داشته است. افراد زیادی از تبلیغات برای برندها استفاده میکنند و بازار رقابت در ارائه تبلیغات بسیار داغ است؛ به طوری که اگر شما تبلیغ تأثیر گذاری ارائه ندهید، در واقع تنها هزینه خود را سوزانده اید و عملا تأثیر خاصی برای کسب و کار شما ایجاد نخواهد کرد. وظیفه تبلیغات این است که روی مشتریان احتمالی شما تأثیر بگذارند و نام برند و محصول شما را برای مشتریان تکرار کنند تا زمانی که به خوبی در ذهن آن ها جای بگیرد. در واقع تبلیغات کاری میکنند که مشتری نسبت به محصول یا خدماتی که ارائه میدهید، کنجکاو شود و برای بار اول از شما خریداری کند. در ادامه کیفیت خدمات و محصول شماست که مشتری را به مشترک تبدیل میکند.

انتخاب بهترین هدایای تبلیغاتی کار سختی نیست و تنها لازم است که بازار هدف خود را بشناسید و متناسب با نیاز و سلیقه آن ها هدیه تبلیغاتی ارائه دهید. یکی از ایده های جذاب برای ارائه هدیه تبلیغاتی، هدیه دادن در مناسبت ها هستند. در ایران ما سنت دوست داشتنی عیدی دادن و عیدی گرفتن رواج دارد و مردم آداب و رسوم را دوست دارند. ارائه هدیه در زمان مناسب مانند یک مناسبت خاص میتواند برای افراد خاطره ساز باشد و آن را به بهترین هدیه تبلیغاتی که تا کنون دریافت کرده اند تبدیل کند. مناسب های خاص معمولا در ذهن افراد باقی میماند و چه بهتر که هدیه تبلیغاتی شما نیز در همان مناسبت به دست مشتری احتمالیتان برسد.

بهترین هدایای تبلیغاتی اداری مناسب شرکت ها

اگر بازار هدف شما کارمندان یک اداره هستند، به سادگی میتوانید یک ست هدیه را در یک مناسبت خاص به عنوان بهترین هدایای تبلیغاتی ارائه دهید. بهترین هدایا تبلیغاتی شامل ساعت های رومیزی، ست چرم، ودکار و روان نویس و… هستند. هرچه وسیله ای کاربردی تر به عنوان یک هدیه تبلیغاتی ارائه دهید، نام و لوگوی کسب و کار شما بیشتر در مقابل چشمان افراد خواهد بود و احتمال برندسازی برای افراد بیشتر خواهد شد. همچنین اگر وسیله ای ارائه دهید که در اتاق کار یک کارمند مورد استفاده قرار گیرد، ارباب رجوع هم هدیه تبلیغاتی شما را میبیند و ممکن است در مورد کسب و کار شما کنجکاو شود. البته برای اینکه بتوانید روی ارباب رجوع تأثیر بگذارید، لازم است وسیله خیلی خاصی به عنوان بهترین هدایای تبلیغاتی ارائه دهید تا توجه آن ها را جلب کنید.

وسایل الکترونیکی مانند فلش مموری یا پاوربانک تبلیغاتی نیز میتوانند جزو این نوع هدایا از جانب شرکت ها باشند. این دو وسیله معمولا بین افراد مختلف تبادل میشوند و اگر برند شما روی این وسایل باشد در مورد آن کنجکاو خواهند شد و مسلما میپرسند که پاور بانک یا فلش مموری را از کجا تهیه کرده اند. زمانی که صاحب هدیه تبلیغاتی به مخاطبان بگوید که این یکی از کاربردی ترین و بهترین هدایای تبلیغاتی است که دریافت کرده است، به طور ناخودآگاه برای شما بازاریابی فرد به فرد انجام داده است که بهترین نوع بازاریابی است؛ چرا که افراد به آشنایان خود اعتماد دارند.

ست های اداری شامل جا قلمی، نگهدارنده موبایل و… نیز از دیگری وسایلی هستند که میتوانند بهترین هدایای تبلیغاتی اداری باشند.

بهترین هدایای تبلیغاتی که در تهران می توانید بخرید

شیک ترین هدایای تبلیغاتی

تهران شهر بزرگی است و بی شک ارائه تبلیغات در آن از هر نقطه دیگری در کشور ساده تر است. البته برای انتخاب بهترین هدایای تبلیغاتی لازم است با مرکزی مشورت کنید که از تخصص کارشناسان در این زمینه استفاده میکند. یک کارشناس فضای کسب و کار و بازار هدف شما را بررسی میکند و به پرورش ایده های شما در مورد بهترین هدایای تبلیغاتی کمک میکند.

البته امروزه به لطف حضور اینترنت نیازی نیست حتما در تهران باشید تا بتوانید از بهترین شرکت های ارائه دهنده هدیه های تبلیغاتی استفاده کنید؛ اینترنت دنیا را به یک دهکده جهانی تبدیل کرده است و شما به راحتی میتوانید با شهرها و کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنید و خریدهای خود را انجام دهید. شما میتوانید به صورت آنلاین از مشاوره متخصصین در زمینه تبلیغات بهره مند شوید و حتی خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید. با این کار در وقت و هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد.

در تهران بهترین هدایای تبلیغاتی در انواع مختلف ارائه میشوند و همه چیز به تصمیم شما بستگی دارد؛ شما میتوانید هدایای تبلیغاتی الکترونیکی ارائه دهید و یا از هدایای پر کاربردی مانند لیوان، خودکار و… استفاده کنید. چاپ برند شما به سادگی روی همه وسایل امکان پذیر خواهد بود و این یکی از نقاط قوت صنعت تبلیغات است. حتی شما میتوانید مخاطبان خود را در گروه های مختلفی جای دهید و به هر گروه وسیله خاصی را به عنوان بهترین هدیه تبلیغاتی ارائه دهید. همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد.


بهترین شرکتی که هدایای تبلیغاتی اداری می فروشد

اینکه بهترین هدایای تبلیغاتی را از کجا تهیه کنید اهمیت زیادی دارد. سعی کنید شرکتی را انتخاب کنید که به صورت انحصاری در زمینه هدایای تبلیغاتی فعالیت میکند و تجربه های مختلفی در این زمینه دارد. این موضوع به شما کمک میکند که بتوانید از تخصص کارشناسان بهرمند شوید و به بهترین هدایای تبلیغاتی متناسب با کسب و کارتان را ارائه دهید.

شما میتوانید به صورت حضوری یا آنلاین بهترین هدایای تبلیغاتی را انتخاب کنید و بسته بندی و طراحی مورد نظرتان را پیاده سازی کنید؛ میتوانید به دلخواه خود یک ست هدیه تدارک ببینید و به مشتریان احتمالی ارائه دهید. حتی میتوانید برای مشترکان خود نیز اشانتیون در نظر بگیرید. خوشبختانه دامنه انتخاب شما در این زمینه بسیار گسترده است و میتوانید وسایل بسیار زیادی را به عنوان هدیه تبلیغاتی ارائه دهید. برای اینکه بتوانید وسایلی را که میتوانید به عنوان هدیه تبلیغاتی ارائه دهید میتوانید به لینک های موجود مراجعه کنید. هدایای تبلیغاتی الکترونیکی که بسیار بیشتر از وسایل معمولی مورد استقبال قرار میگیرند و میتوانند به عنوان بهترین هدایای تبلیغاتی ارائه شوند. برای اینکه بتوانید تصمیم بگیرید چه وسایلی را میتوانید به عنوان هدیه تبلیغاتی الکترونیکی ارائه دهید نیز میتوانید به لینک موجود مراجعه کنید.

تهیه هدایای تبلیغاتی از مراکز معتبر و حرفه ای به شما کمک میکند که بتوانید حس مهم بودن را به مخاطبین خود القا کنید. در زمان حاضر اگر تبلیغات صرفا برای معرفی محصول و خدمات شما باشند، تأثیر زیادی نخواهند داشت؛ اما اگر شما تلاش کنید که منفعتی به مشتری خود برسانید میتوانید نتیجه خیلی بهتری از تبلیغات خود دریافت کنید.

تنوع در انتخاب هدیه تبلیغاتی بسیار زیاد است.

دسته بندی های مختلفی میتوان برای هدیه تبلیغاتی ارائه کرد. برای مثال دسته بندی که در قسمت قبلی انجام شد بهترین هدایای تبلیغاتی را میتوان به دو دسته الکترونیکی و معمولی تقسیم بندی کرد. اینکه چه وسیله ای را عنوان هدیه تبلیغاتی ارائه میدهید، اهمیتی ندارد. چیزی که مهم است تناسب هدیه تبلیغاتی با نیاز مشتری احتمالی و ارائه هدیه تبلیغاتی خلاقانه است؛ با رعایت این دو فاکتور میتوانید از ارائه بهترین هدایای تبلیغاتی ممکن اطمینان داشته باشید.

اگر قصد دارید هدایای تبلیغاتی غیر الکترونیکی ارائه دهید، به سراغ وسایلی مانند ست های اداری، وسایل چرمی، جا سوییچی، هدایای قرآنی، ابزارآلات تبلیغاتی، وسایل آرایشی و بهداشتی تبلیغاتی و… بروید. نمونه های متنوع تری را نیز میتوانید در وب سایت ما مشاهده کنید.

هدایای تبلیغاتی الکترونیکی نیز شامل وسایل بسیار زیادی میشوند که متداول ترین آن ها فلش مموری ها و پاور بانک ها هستند. اما شما میتوانید از وسایلی استفاده کنید که کمتر کسی به فکر ارائه آن ها به عنوان هدیه تبلیغاتی می افتد. برای مثال لوازم جانبی موبایل مانند هدفون و هندزفری یا لوازم جانبی لپ تاپ مانند موس و کیبرد و اسپیکر و… میتوانند هدایای تبلیغاتی بسیار خوب و کاربردی باشند.

نکته ای که در مورد بهترین هدایای تبلیغاتی الکترونیکی باید به آن ها توجه داشته باشید این است که شاید نتوانید برند خود را روی بدنه هدیه ای که ارائه میدهید، چاپ کنید. به همین دلیل داشتن یک بسته بندی خلاقانه و به یاد ماندنی برای این هدیه ها مهم است. البته بهترین هدایای تبلیغاتی الکترونیکی به حدی کاربردی و به یاد ماندنی هستند که کمتر کسی نام برندی که این هدایا را به آن ها ارائه داده است، از یاد میبرد.


بهترین هدایای تبلیغاتی چیست

بهترین هدیه تبلیغاتی وابسته به نیاز بازار هدف تعیین میشود.

اگر از ابتدا با این مقاله همراه بوده اید؛ حتما دریافته اید که یک وسیله نمیتواند صرفا برای همه کسب و کارها به عنوان بهترین هدایای تبلیغاتی ارائه شود. اگر قصد دارید هدیه ای کاملا خاص و منحصر به فرد ارائه دهید، میتوانید از محصولات خود استفاده کنید. ارائه محصولاتی که خودتان تولید میکنید به عنوان هدیه تبلیغاتی علاوه بر اینکه خاص و منحصر به فرد است، باعث میشود بتوانید سطح کیفیت برند خود را نیز به مشتریان نشان دهید و اطمینان آن ها را بیش از پیش جلب کنید.

بیایید در مورد بازارهای هدف مختلف مثال هایی بزنیم و بهترین هدایای تبلیغاتی برای هر یک را بررسی کنیم. این کار ممکن است جرقه ایده های خلاقانه ای را در ذهن شما روشن کند. محصولات و خدماتی که مخاطبان آن ها نوجوانان و جوانان هستند را به سادگی میتوان با استفاده از هدایای تبلیغاتی الکترونیکی جذب کرد. البته شاید با این جمله به فکر هزینه زیادی باشید که هدایای الکترونیکی در بر میگیرند؛ شما میتوانید وسایلی که هزینه بیشتری دارند را به عنوان پروموشن گیفت یا اشانتیون ارائه دهید و از وسایل ارزانتری مانند فلش مموری و کابل های مختلف به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده کنید.

اگر مخاطبین شما رانندگان هستند، ارائه هدایای تبلیغاتی که برای ماشین آن ها کاربردی باشد، بسیار تأثیرگذار خواهد بود؛ چرا که چنین هدیه ای هم متناسب با نیاز آن هاست و هم باعث تکرار نام برند شما در ذهنشان میشود.

کودکان هم ممکن است بازار هدف شما باشند! جلب توجه کودکان نسبت به بزرگسالان کار بسیار ساده ای است. حتی بادکنک یا شکلات نیز میتوانند بهترین هدایای تبلیغاتی برای کودکان باشند. کودکان به دنبال ارزش مالی یک هدیه نیستند و همین که آن ها را خوشحال کنید، کفایت میکند.